Kuivaako lakanat tänään kun ovat jo toista viikoa ulkona roikkuneet narulla,koska auriko alkaa paistamaan nyt ulkona?

Avainsanat: kuivavatko lakanat nyt kuivavatko lakanat nyt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.12.2009 - 12:28

Ei ne kylmässä kuivu. Jäätyvät, ja ovat taas märkiä kun viet sisälle.

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle.Olit aivan oikeassa että ivät ne siellä kuivuneet vaan jäätyivät.Sain kantaa ne sisälle jäätyneinä levyinä sit sisällä sulivat ja olivat märkiä edelleen. Kyllä ne jo nyt ovat kuivat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.12.2009 - 10:35

Ei ihan rutikuiviksi ehkä, mutta melko kuiviksi kyllä ja kaupan päälle saat niiden mukana ihanan raikkaan tuoksun sisälle. Sisällä kannattaa jonkin aikaa pitää niitä sitten esim. oven päälle tai pyykkitelineeseen ripustettuina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.12.2009 - 11:17

Olettaisin niiden olevan aika märät jos sateessa ovat roikkuneet. Isommat vedet saattaa tuuli ja aurinko niistä kuivattaa, mutta märkiä ovat edelleen kun sisälle haet ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 12:33

Vaikea sanoa kun ei tiedä missä asut ja kuinka kylmää siellä on. Aika kuiviksi tulevat varmaan, loppukuivaus sisätiloissa. Hyvä tuoksu tulee kun edes osan kuivatuksesta vaatteet saavat olla ulkoilmassa.
Täällä eteläisessä Suomessa kuivuu kyllä, on lämmintä, aurinkoista ja tuulee hieman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 15:13

Ei kyllä kuivu jos on ollut samanlaista ilmaa,kun Kotkassa.Joka päivä satanut..ja tänään vähän aurinko pilkahti..ja pakkasta ..meidän narulla ainakin jäätyisi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 15:27

No jos ne ovat noin kauan ulkona roikkuneet ja välillä on vesisade kastellut kuvittelisin niiden haisevan oudolle. Mulle ainakin on käynyt niin. Pitkään jatkunut vesisade ei tee hyvää. Itse jouduin pesemään uudelleen enkä ole sen jälkeen jättänyt ulos narulle liian pitkäksi aikaa. Aurinko, raikas ilma ja tuuli antavat sen hyvän tuoksun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 16:30

Pese ne uudestaan. Ne ovat täynnä mitä tahansa saasteita, kun ovat niin kauan ulkona roikkuneet.Kuivata sitten sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 17:12

Edeltäjä sanoikin jo sen, mitä minä aioin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 17:19

Ilman kosteuprosentti on tosi korkea pakkasesta huolimatta.Ei tämän vuodenajan aurinko mitään kuivata mutta jos tuulee niin siinä kuivaa nopsemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 19:02

Luultavasti eivät kuivu,siirsin pitkin kynsin jo kauan roikkuneet "jonkun" lakanat kuivatustelineeltä pois,kun alkoi nyppimään niiden roikottaminen kuukausitolkulla.Aika inhalta tuntuivat ja märkinä haisivat,jos ei ihan ulolle niin tosi tavaralle.