Mikä on sinun bravuurisi?

Tuli tuosta perunan keittämisestä mieleen.

Oma bravuurini on kanakastike:
paista marinoidut fileesuikaleet. Lisää tölkki/purkki kookoskermaa sekä pussillinen herne-maissi-paprikaa. Kuumenna, kunnes kerma alkaa kuplia ja tarjoa jasmiiniriisin kanssa.

(Köyhempänä päivänä voi käyttää ruokakermaa ja valutettuja ananaspaloja.)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.12.2009 - 11:46

Poro / hirvenlihasta ( jäinen ) ohuita siivuja.
Anna sulaa huoneenlämmössä.
Kääri siivun sisälle aurajuustoa vähän, mustapippuria
Kääri rullalle, hammastikulla kiinni. ( katso ettei tikut ole mintun makuisia )
Paista pannulla joka puolelta.
Laita pataan vettä, lihaliemikuutio, sekä paistetut rullat. Huuhdo myös pannu vedellä ja kaada liemi pataan.
Hauduta 2 tuntia 170 asteessa.
Lisää ruokakerma 5% lopuksi.

Mielettömän hyvää:))

Kysyjän kommentti

Kuulostaa sen verran herkulliselta, että tämä testataan jouluna :) Kiitos ohjeesta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.12.2009 - 08:25

Pataruoat ovat suosikkejani mitä arkiruokiin tulee. Myös erilaisia piiraita teen menestyksekkäästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 09:37

En tiedä niistä bravuureista...montakin..kuulema. Tavallisesta kotiruuasta oiskohan se kaalilaatikko. Tykkäisin laittaa ruokaa pidemmän kaavan mukaan jos sitä arvostettaisiin. Silloin kun olen vapaalla teen mielelläni, mutta pitää olla kiva filis ensin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 10:00

arkiruuasta bravuurikseni voisi sanoa vaikka 'isännän hätävaraa' liha-makaroonilaatikko
(silloin kun ei ole juuri mitään aineksia eikä viitsi paljoa puuhastella)

- pussi ruismakaronia
- litra lihalientä
- purkki nötköttiä
- sipuli
- 2 kananmunaa (voi jättää pois jos ei satu olemaan)

liha ja sipuli pilkotaan pieniksi kuutioiksi ja sekoiteaan makaronien kanssa uunivuokaan
kananmunat sekoitetaan lihaliemeen ja seos lisätään vuokaan
vuoka uuniin n. 200 C , 40 min ja laatikko on valmista

vihreetä sitten lautasen reunalle sen mukaan mitä sattuu olemaan
lisukkeeksi käyvät hyvin myös pikkelsit, punajuurisäilykkeet yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.12.2009 - 10:12

Jauheliha- sekä kalakeitto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.12.2009 - 12:24

Kaikki mitä teen on syötävää. Silloinhan ne myös ovat bravuureitani. Hyvistä aineista on paha tehdä huonoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 13:00

broileri-pastasalaatti ja lohipiirakka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 23:13

Perunatonnikalalaatikko.
Perunamuussi kattilassa itse perunoista tehden. Valmiiseen muussiin tölkki tonnikalaa ja kunnon sekoitus.
Special versio on sellainen että lisätään hieman valkosipulia ja homejuustoa, sitten kaadetaan uunivuokaan ja paahdetaan uunissa 200C n. 10.min että pinta hieman ruskistuu, voi laittaa myös juustoraastetta pinnalle samalla kun laittaa uuniin. Erittäin helppo ja suhteellisen nopea sekä yllättävän hyvä.