montako tuntia ennen pitää olla lentokentällä jos on loma-aika? silloinhan on yleensä paljon porukkaa lentokentällä.

Avainsanat: lentoasema

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.12.2009 - 19:41

noin yleisohjeena Helsinki-Vantaan lentoasemalla suositellaan kahta tuntia

kannattaa ottaa selvää onko jotain erityistä käynnissä kuten parhaillaan oleva rahtaajien lakko/ulosmarssi ja sekoittaako se jollain tavalla lentoaseman toimintaa

Eniten matkustajia on liikkeellä aamulla kello 6.30-8.30 ja iltapäivällä kello 15-17. Myös lomasesonkien kuten kesä-, joulu-, hiihto- ja pääsiäislomien alkaessa lentoasemalla on paljon matkustajia

ajantasaisia tietoja löytyy nettisivuilta, esimerkiksi :

www.finavia.fi/lentomatkusta...toasemalla

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.12.2009 - 19:33

Puoltatoista tuntia kai suositellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 19:41

Kysymyksestäsi ei käynyt ilmi minkä maan kansalaisista on kyse tai kuukausi, Suomen lomat ajoittuvat lähinnä kesä, heinä , elokuu. Keski-Euroopan kansalaiset viettävät lomansa elokuussa, jolloin on ruuhkaa monessa kohteessa. Ja varmasti on parempi olla mennen tullen kentällä ainakin 2 tuntia ennen lähtöä. Ja kokemuksesta voin sanoa koneen vaihtamisesta matkalaukutkin voivat jäädä tulematta samaan aikaan sinun kanssasi, kaikkeen pitää varautua, ja pelätä muutakin kuin torakoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 21:36

Kyllä,nykyään on hyvä varata vähintään 2tuntia,tarkoitatko Helsinki-Vantaata tai Heathrowta(2h ei riitä)?Parempi olla hiukan ajoissa kuin hiukan myöhässä,ne pelit eivät odottele,Mikkostakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 21:41

Kyllä vähintään se 2 tunia aikaisemmin..jos on todella ruuha-aika vaikka enemmänkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 21:44

eiks se riipu mihin sä lennät? me lennetään amerikkaan niin me mennään 3 tuntia ennen

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.12.2009 - 23:03

Mene hyvissä ajoin pari - kolme tuntia ennen koneen lähtöaikaa. Kerkiää matkatressi haihtua ja ehdit kaikessa rauhassa tuudittautua lomatunnelmaan. Ja kun menee hyvissä ajoin lähtöselvitykseen ja tarkastuksiin, ei tarvitse jonottaa niin kauaan. Siellä kansainvälisellä puolella viihtyy huomattavasti paremmin kuin jonossa. Hyvää lomaa jo näin etukäteen. Itse aion tehdä saman helmikuun alussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 03:25

2 tuntia on vakio ollut meillä ja senkin päälle varataan lisäaikaa, jos parkkipaikkaa pitää etsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 08:41

Riippuu mistä lentokentästä on kyse. Hki-Vantaalla suositellaan 2 t ennen (lomalennot). Reittilennoilla on hieman eri mutta kyllä elektronisessa lipussa useimmiten lukee tuo 2 t.
Tämä koskee Suomen kansalaista, muilla (esim. Venäjä) on eri määräykset.
Menen kyllä reittilennoillakin hvyissä ajoin, mutta jos ei ole matkatavaraa kuten kotimaan työmatkoilla ei useinkaan ole kun en öyvy missään, silloin riittää lyhyempikin aika.
Hki-Vantaalla on aina liikennettä eli myös sillä lomalentopuolella jossa näyttää olevan jatkuvat jonot ja sähläystä jonossa. Ilmoittautuminen menee kiinni puoli tuntia ennen koneen lähtöaikaa ja silloin ei pääse enää koneeseen (reittilentojen yleinen sääntö)

Lisätty: 03.12.2009 - 09:27

Toivottavasti tuo "matkalaukkuselvittäjien" lakko päättyy ennen 19.12. Ei ole mukava lähteä kaupunkivisiitille ilman matkatavaroita.Lauantaina käyn Oulussa, siellä selviää pienellä laukulla mutat lento saattaa olla tietysti peruutettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 21:17

Itse olen ollut aina kaksi tuntia ennen, enkä ole joutunut pahemmin jonottamaan. Viikko sitten pääsin suoraan lähtöselvitykseen! Mutta kuka tietää tätä nykymeininkiä lentokentällä...yllätyksiä voi tulla näemmä tämän tästä, ensin lentäjien lakko ja nyt muun henkilökunnan ulosmarssi, joten suosittelen, että menet ajoissa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 23:52

Riippuu lentokentästä, viimeksi Lontoon Heathrow'n kentälle ehdin 30min ennen lähtöä ja kehotettiin odottamaan - ja odotin pari tuntia. Jos olet tunti ennen lähtöä terminaalissa ja tiskillä niin aivan varmasti mahdut ja ehdit kyytiin. Teltan kanssa ei sentään tarvitse tulla odottamaan lähtöä.
Ajoissa ajoissa mutta järkeä käyttäen.