Mitkä lääkkeet lihottavat ja turvottavat ihmistä...

...kysyn tätä kysymystä toisen ihmisen puolesta. Jos on linkkejä niin
voi myös laittaa. Hän lenkkeilee tosi uutterasti joka päivä, ettei ainakaan
liikunnan puute ole kysymyksessä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.12.2009 - 18:26

Masennuksen hoitoon käytettävät lääkkeet lihottavat ainakin. Samoin kilpirauhasen toimintaan käytettävät. Kortisoni voi lihottaa myös ja haurastuttaa luustoa.
www.kimallus.fi/?page=128344...id=6476841 tässä linkissä tietoa myös.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.12.2009 - 19:05

Minua lihottavat ja nestettä kerää nämä minun hoitooni tarkoitetut lääkkeet . Lyrica, Triptyl , antihistamiinit, ja kortisoni Prednisol on pahin, kasvot ovat todella turvonnut ja paino nousee useita kiloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 19:38

Jotkut psyykenlääkkeet lisäävät ruokahalua ja sitä kautta lihottavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 20:29

Niin. On muuten hitsin hienoo, et joku kysyyyyyyy naapurin puolesta. Mitäs ne semmoset on nimeltään???? Hitsi, en muista, veikkaan. Olin jo sanomassa jotain ilkeetä, kunnes sisin juttu pelasti minut..... Peace!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 22:36

Myös hormonit voivat olla lihottavia, esim. vaihdevuosivaivoihin käytetyt. Käsittääkseni jopa särkylääkkeetkin voivat kerätä nestettä ja siten lisätä turvotusta ja painoa. Turvottavia ja nestettä kerääviä lääkkeitä on paljon. Yleensä se kerrotaan lääkepakkauksessa olevassa pakkausselosteessa.

Lähteet:
Lääkepakkaukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.12.2009 - 23:27

Jotkut lääkkeet taas lisäävät ruokahalua ja sen myötä turpenee joka kohdasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 00:13

Mun naapuri lihoo viinasta ja kaljasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 02:45

Siitä pitäisi varmaan olla maininta lääkkeen sivuvaikutuksissa? Siinä lappusessa, joka on siellä pakkauksessa ja pitää aina lukea.

E-pillerit turvottivat meikäläistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 08:51

Nestettä kerääviä lääkkeitä on varmaan aika paljon. Omakohtaista kokemusta ei ole lääkkeistä muuta kuin antibiooteista ja penisilliinistä ja niitähän käytetään vain lyhytaikaisesti.
Olen kullut että psyykenlääkkeillä on lihottava vaikutus, vaikuttavat kai aineenvaihduntaan hidastavasti. Hormonivalmistett myös samalal tapaa kuin edellämainitut.
Lääkkeiden sivuvaikutuslistassa ei ole mainintaa noista vaikutuksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 11:43

Tavallisimpia turvottavia lääkkeitä ovat
+ kalsiuminestäjät
+ tulehduskipulääkkeet
+ kortikosteroidit
+ beetasalpaajat (harvoin)

tälläinen tieto oli sivustolla:
www.duodecimlehti.fi/