Onko tosi ystävyyttä olemassa?

Mietin tässä vain,, että onko se keksitty tunnetila, jotta me ihmiset saisimme turvaa isossa maailmassa?

Onko sellaista ystävyyttä, jossa ystävä pysyy vierellä vaikka itse olisi aivan hiljaa?
Onko sellaista ystävyyttä, että ystävä ajattelee sinua, vaikka et ole paikanpäällä?
Onko sellaista ystävyyttä, että ystäväsi ei jätä, vaikka et ole hyvällä tuulella?

Onko sellainen oikea ystävä, joka lähtee pois jos et puhu? Jos et tunne oloasi ystäväsi kavereiden kanssa omaksi itseksesi? Joka on kuin ei huomaisikaan, jos teillä on erimielisyyttä?

Onko oikeita ystäviä edes olemassa? Sellaisia, jotka tekisi mitä vain, ihan mitä vain, jotta saisi olla ystäväsi? Ajatelkaa omalla kohdalla, jos teillä on ystäviä, tekisittekö mitä vain heidän eteen?

Kiitos jos saan vastauksia :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.12.2009 - 20:08

Kai sitä voi olla vaikka ei ole kohdalle osunut.Mutta ainakin eläimistä on koira joka empimättä voisi vaikka kuolla puolestasi ja näistä olen paljon lukenutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.12.2009 - 16:54

Sinun pitkä kirjoituksesi ,jäi lukematta ,halusin vastata heti. Minun paras ystäväni on 48 vuoden takaa ja me olemme hoitaneet ystävyyttämme viikottain näiden vuosien ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.12.2009 - 17:32

Kyllä tosiystävyyttä on olemassa. Sitä ei muuta aika eikä välimatka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 17:34

On tosiystävyyttä olemassa. Haluan ainakin uskoa niin. <3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 17:47

Tosi ystävyyden tunnistaa minusta siitä, että sen takana on täydellinen luottamus. Usko toiseen ihmiseen vaikka kuinka ulospäin näyttäisi toiselta. Silloin on valmis tekemään toisen puolesta mitä vain ja valmis ottamaan toiselta mitä vain. Kyllä minusta tosi ystävyyttä on olemassa, sitä vain tapaa hyvin harvoin ja siksi se onkin niin arvokasta. Minulle äitini on tosi ystävä. Hän on seissyt rinnallani ja auttanut minua tarvittaessa, ollut paikalla kun en ole itse ollut, nähnyt tarpeeni ja etsinyt apua puolestani, lohduttanut kun elämä on murjonut. Minusta äidin tai isän suhde lapseen on usein sitä tosi ystävyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 17:56

Ainoa tosi ystävä on koira.Milloinkaan se ei petä.Seuraavaksi tulee vasta ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 19:21

Todelliset ystävät ovat harvossa. Mutta minulla on kaksi sellaista, jotka pysyvät rinnallani vaikka mitä tapahtuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 20:34

On.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 21:34

Kyllä tosi ystäviä on olemassa..ja se kyllä näkyy ja kuuluu..ketkä on elämässä tosiystäviä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 12:42

Kyllä sitä on, on kokemusta asiasta. Pitkää juttua en jaksanut lukea mutta vastauksen sait.
Muutama opiskeluaikainen ystävä on, tutustuttiin 20+-ikäisinä ja ystävyys säilyy huolimatta siitä että välimatkat ovat pidentyneet eikä nähdä kovin usein. Tuntuu aina siltä ettei mitään "välivuosia" ole edes ollut, ei välimatkaa. Henkinen yhteys säilyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.12.2009 - 13:50

Ehkäpä on, ehkäpä ei. Luulen että on.