Minä kävin tuolla Viron puolella vähän shoppailemassa, ja kaupat oli aika tyhjiä, onko lama iskenyt porojen shoppailuun?

Avainsanat: viron kaupat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.12.2009 - 18:59

etsiskellesäni yhtä juttua kiertelin tänään kolme markettia tuossa kehä III tuntumassa ja hyvin oli tilaa niissäkin, ei ole ostopaniikki vielä iskenyt poroihin, taitavat odotella veronpalautuksiaan

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.12.2009 - 17:23

Jos ei lama, niin sitten suomituristit ovat käyneet edullisilla jouluostoksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 21:51

Taitaas olla koko Viroon levinnyt,sehän ei ole mikään salaisuus,että ovat ponnistelleet jo pitkään samassa veneessä kuin me muut.
Muistan jokusia vuosia sitten,Kaubamajan uusi osa,se XY-keskus oli just valmistunut ja kauppoja kerroksittain.Alakerrassa oli Kaubamajan supermarket,kello oli 5n pintaan eli normaalisti kova hyörinä ja jonotus kassoilla(ainakin meillä päin).Kassarivistössä 7-10kassaa,mutta asiakkaita vain muutama.
Ajattelin itsekseni,kenelle mahtoi olla tarkoitettu se supermarket,turisteille tai tavalliselle kansalle,sillä kumpiakaan ei näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 12:38

Ei kait Virossa nyt poroja sentään ole myynnissä, ovat Lapin karjaa.Virossa on huono taloudellinen tilanne, maa oli aikalailla konkurssin partaalla yhdessä vaihessa, ei kuitenkaan niin pahassa kuin Latvia. Eli milläpä tavaraa ostavat kun ei ole rahaa eivätkä ulkomaiset pankit anna luottoa.
En käy Virossa ostoksilla, en tiedä sen tarkempaa, kaikkea saa täältä kotikaupungista.