Miten auttaa oravanpoikaa, joka äidittömänä terassillla vaeltaa?

jalkaa pitkin kiipeää

Avainsanat: siällekin tuee.. voi se olla oravatyttökin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2008 - 00:37

" Suomen eläinsuojelulajin mukaan luonnonvaraisia eläimiä täytyy auttaa.

Jos epäilet eläimen olevan pulassa, tarkkaile tilannetta ensin kaikessa rauhassa. Paras on ensin soittaa korkeasaareen tai Suomen Eläinsuojeluyhdistykseen ja kysyä tarkempia ohjeita."

Korkeasaaressa työskentelevä Sohvi Venäläinen on erikoistunut työskentelemään orpojen oravanpoikasten kanssa, hänellä niitä usein onkin hoidossa. En suosittele että itse alkaisit hoitaa sitä, koska oravanpoikanen tarvitsee imetettävä parin tunnin välein, autettava vessakäynneillä orava-äidin tavoin punnittava päivittäin (että tietäisi onko se hyvässä kunnossa). Niille voi antaa kissan tai koiran äidinmaidonvastiketta, mutta jos pikkuoravan vatsa ei sitä kestä, sille voi antaa vuohenmaitoa.

Ruokakorvikeeksi sopii sekoitettu kananmunakeltuainen ja ruokaöljy, ja noin parin viikon ikäisenä ne syövät erilaisia siemeniä, pähkinöitä, kauraryyniä, näkkileipää ja niiden suurta herkkua; vaahteran kukkia.

Lähteet:
Lemmikkilehti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

uma
Vastattu: 30.07.2008 - 21:39

voisikohan sitä ruokkia, jos emo on hyljännyt, kadonnut ehkä. Mutta älä anna maitoa, ei ehkä käy vatsalle. Olisko pähkinät hyviä. En tunne kovin hyvin asiaa. Mutta älä päästä sisälle, voi nakerrella siellä sun täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2008 - 01:51

Voit antaa 'ensiapuruokintaa' jonnekkin pihan perälle, älä rupea kaveriksi tai olet lähtemättömissä sen kanssa (elatusvelvollinen vuosikausia)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2008 - 09:22

Vie Heidi Layserille.