Hei kaikki jauhopeukalot. Joko olette pipareita tehneet ja millä ohjeella?

Mie leivon pienen satsin Itsenäisyyspäivän kunniaksi ja juuri äsken tein kristallipipareita. Jouluksi sitten ne Paraisten piparkakut. Joten tuoksuvat ja maistuvat terveiset täältä meiltä.

Lisätty: 01.12.2009 - 11:58

Joskus on kiva kokeilla uusia ohjeita ja kaksi on aika mielenkiintoista. Toiseen taikinaan tulee mausteeksi mm. ripaus pippuria ja chiliä. Toisen piparitaikinan maustaa ripaus tummaa kaakaota.

Avainsanat: piparkakku resepti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 18:01

Tänään viimeksi, taikina seisoi yön yli jääkaapissa. Oli omatekemä ilman maitoa ja kolmasosa meni varmaa jonkun suuhun kaulintavaiheessa. Itse pidin lapsena enemmän taikinasta kuin uunista tulleesta piparista, nyt ei enää uppoa oikein kumpikaan. Samalla pellillinen lusikkaleipiä, ne menee kaverin tyttären 1v. syntymäpäiville lauantaille. Päivänsankari niitä tuskin syö mutta paikalla on myös vanhempaa porukkaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.12.2009 - 12:08

Leivon piparit ensi viikonloppuna ja ohjeen nimi on Paraisten piparkakut. Helppo ohje, aina onnistuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 12:29

Ei, enkä aio tehdäkään. Piparkakut ovat meillä kaikkien inhokkeja...sorry vaan ilmaisu mutta se on se oikea.
Paraisten piparkakkuja tehtiin lapsuuden kodissani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 14:13

Olen ikävä kyllä se valmiiden taikinoiden ystävä. Ostan pakastetaikinan ja tuon piparien tuoksun niitä leipomalla. Kyllä se fiilis siitäkin tulee :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 16:17

Minä meinaan tyytyä ostopipareihin..aikanaan tuli joka jouluksi leivottua..mutta nyt on iskenyt laiskuus..
Jos ei sitte jonakin päivänä juolaha mieleen..että jos nyt leipois kumminkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 10:20

Minusta tuntuu nyt kyllä siltä et meillä ei pipareita leivota koska viimevuotisetkin vielä syömättä. Minulla ei ole mitään innostusta leipoa ytään mitään.saa nähdä miten käy joulun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.12.2009 - 13:51

En ole tehnyt, tuskin teenkään. Inhoan joulupipareita.