Mitä poikani tarkoitti pienenä lapsena sanomalla näin KELLO PIIKOO ? Silloin hän katsoi kelloa.Eikö ole aika hassu sanonta?

Itse luulen et tarkoitti sitä kello menee eteeenpäin.On vaan jäänyt hyvin mieleen.

Avainsanat: mitä tarkoitti poikani sanonta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.12.2009 - 12:11

Olisko tarkoittanut että kello pinkoo... kello menee nopeasti (aika)?

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle.vaikka paljon oli nyt taas jälleen hyviä vastauksia.KIITOS KUULUU NYT MYÖS MUILLEKKIN. Voi olla et kelon sekunttiviisari menis kovaa tai jotain sellaista.Mutta olen miettinyt sitä mitä ihmettä tarkoitti kun sanoi niin.Poika nauraa kun sen nyt sanon hänelle kun täyttää keväällä 20 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.12.2009 - 10:26

Piikoomassa oltiin ennen. Eli käytiin tekemässä työtä jollekin. Palvelijoista käytettiin piika nimitystä eli he piikoivat - palvelivat. Tyhmä esitys minulta, mutta ei tule ajatusta mieleen mitä lapseni tuolla sanonnalla tarkoitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 11:39

Olisko,että kello pinkoo...menee eteenpäin ja kovaa?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 13:37

Minulle tuli mieleen sana pilkkoa. Oletko ehkä pilkkonut jotain kovaa puisella leikkuualustalla kun lapsesi on kuunnellut sitä. Ääni voisi olla samanlainen kuin kellon tikitys... Silloin olet ehkä sanonut hänelle, että anna äiti nyt pilkkoo nämä porkkanat ja perunat rauhassa... ;) Lasten suusta kuulee kaikkea kivaa ja selityksiä on ihana keksiä... Silloin vain mielikuvitus on rajana elämän taipaleen alussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 16:22

Jos oli vaikka käkikello...ja käki aina tuli kukkumaan...niin senjäkeen käki meni..piiloon jos poika ei osannut sanoa piiloo..niin sano piikoo..tällänen tuli mieleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 18:25

Piikoo eli tikuttaa? Pik pik pik. Tai olisko jokin murteellinen sana, joka on vaan yhdistetty tähän. Itse puhuin lapsena ihan siansaksaa, sillä tulen kaksikielisestä perheestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 09:18

Kello liikuu? :D