Millaisen joulukuusen aiotte hankkia?

Ison, pienen, muovisen vai aidon, kotimaisen vai ulkomaisen, viljellyn vai luonnosta, ostatko vai varastatko, omasta metsästä vai luvan kanssa naapurin metsästä? Milloin se pitäisi kaataa, ettei varise?
Mitä siihen pitäisi ripustaa? Toimivatko kynttilät? Minne se sijoitetaan? Onko perhe samaa mieltä? Milloin se pitäisi kantaa ulos ja miten se hävitetään? Kuka siivoaa roskat ja kerää koristeet varastoon?
Haluavatko kaikki kuusen, vai vain yksi? Kenen toivetta silloin kuunnellaan?
Kannattaisiko viettää tämä joulu matkoilla? Riittävätkö rahat? Missä olisi lämmintä, vai haluaako puolet porukasta laskettelemaan? Mitä sukulaiset ajattelevat, jos rikotte tradition?
Lahjoja ei tietenkään osteta yhteisestä sopimuksesta, mutta jotain pientä kumminkin, niin mitä sellaiselle, joka ei missään nimessä halua minkäänlaista lahjaa?

Avainsanat: joulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2009 - 11:11

Meille tulee aito kotimainen kuusi jonka käymme itse kaatamassa sukulaistemme metsästä. Se on kooltaan keskikokoa sillä pieni näyttäisi naurettavalta olohuoneessamme eikä iso mahtuisi sinne. Siihen ripustamme punaisia ja hopeisia palloja sekä hopeista nauhaa sähkökynttilöiden lisäksi. Latva saa koristeekseen hopeisen tähden. Aito kuusi kahdenvärisillä koristeilla on kaikkien perheenjäsentemme mieleen. Tekokuusta emme ottaisi kotiimme mistään hinnasta. Joulun vietämme aina kotimaisemissa sillä ehtiihän sitä matkustelemaan muulloinkin kuin vuoden merkittävimpänä juhlakautena. Joulu kotona on aidoin joulu eikä sitä kannata pilata millään lailla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.11.2009 - 11:25

Oikea itse metsästä lasten kanssa haettu kuusi ja luvalla. Koristeita sopivasti eli tuuheaa nauhaa ja palloja (mielummin kaikki samanvärisiä).
Kuusen heitämme sitten Loppiaisena pihamaalle ja meillä kaikki sivoaa neulasia lattialta ja minä yleensä sitten kun pois viennin aika. Haemme kuusen edellis päivänä sulamaan ja heti lämpimään veteen sokerin kera. Viime vuonna kokeilin tuota sokeria vedessä ensimmmäisen kerran ja toimi, ei varissut neulaset. Sähkökynttilöitä ihan turvallisuuden takia käytetään vaikka ne oikeat ihania olisikin. Latvassa tähti vaikka ajattelin kyllä tänä vuonna enkelin laittaa. Siihen on ihan tietty oma tarina miksi niin olen ajatellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 12:17

Omasta metsästä 1,5 metrinen.Olohuoneeseen ,aidot kynttilät napsujen kanssa. Tähti latvaan.
Hopeanauhoja, tonttuja,palloja ym.
Eteiseen on tarkoitus laittaa kataja (n.1m) isoon vaasiin. Maakellarin katolta pitää karsia katajia,
ettei katto vahingoitu. Eihän sitä vielä poishettämisiä ajatella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 12:43

ulkomainen ,,TUIJA kukkapurkissa,on jo hankittu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 13:14

Aiomme hankkia sellaisen keski pitkän joulukuusen. siihen ne koristeet ja se on siinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 13:26

Aito kuusi se olla pitää. Luultavasti ihan tavallinen suomalainen, noin pari metrinen joulupuu meille hankitaan. Tuodaan tupaan pari päivää ennen joulua ja kannetaan ulos viimeistään loppiaisena.
Sähkökynttilät, joka vuosi samat hopeanväriset tähti ja köynnökset, hopeisia j a sinisiä palloja. Kuusen paikka vaihtelee, mutta olohuoneessa se joka tapauksessa on. Koristelu on yleensä miehen ja pojan hommia, minä toimin lähinnä makutuomarina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 15:02

ei hankita ollenkaan, koska mennään floridaaaaaaaaaaaaaaaan =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 16:02

Ei olla hankittu moneen vuoteen kuusta laisinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 17:45

Olohuoneen ikkunan taakse, ulos, tulee parin päivän päästä kuusi, johon laitamme kynttilät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 20:06

Jos meillä joskus kuusi on, se seisoo tukevasti omilla jaloillaan ulkona ympäri vuoden. Meillä on kotona ollut kuusi viimeksi, kun olin ala-asteikäinen.

Aloittajan lahjaongelmaan neuvoisin antamaan lahjakortin johonkin vähän yleispätevämpään, kuten S-ryhmään tai Stockalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.12.2009 - 02:40

en hommaa minkäänlaista kuusta. ollut moniin moniin vuosiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 10:02

Aito metsästä haettu kuusi ja aika tuuhea sellainen.Se vaan on niin ihana tunne kun jolukuusi tuodaan sisälle tulee joulu tunnelma siitä. mutta ymmärrän että jos on astma tai allergia niin silloin ei tavallinen joulukuusi käy.Mutta voi laittaa silloin teko kuusen,joka hyvä vaihto ehto sille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 12:31

Ei olla joulunpyhinä kotona eli ei kuustakaan varmaan laiteta. Maalla eräs naapuri lahjoittaa yleensaä kuusen mutta täytyy hyvissä ajoin vihjaista että ollaan muualla jouluna. Toki omasta metsästäkin sen saisi mutta haluaa tehdä tuon lahjoituksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 17:45

Meillä haetaan omasta mehtästä tuuhea ihana kuusi. <3

Kynttilöitä ei olla vielä testattu, että toimiiko ne. XD Laitimme kuusen vanhassa kodissamme tuvan keskelle kun oli paljon tilaa, uudessa paikassa.. varmaan seinän nurkkaan. ^^

Kaikki koristelee kuusen yhdessä, siis siinä on mukana veljeni muksuja. Ja kuusenkoristeet korjaan pois minä ja äiti. Siis olemme kotona joulun, eikä rahat riittäis matkusteluun edes.

Kuusi hävitetään ehkäpä loppiaisen jälkeen, tai aiemmin jos kovin varisee. En tiedä edes minne veljeni sen vie. Heh.

Suklaata sellaiselle joka ei halua mitään, tai villasukat! ^^