Hyväksyttekö nämä tupakoinnin rajoitukset?

Ruotsi panee leikkaukseen haluavat tupakkalakkoon, koska komplikaatioriski pienenee huomattavasti ja Taiwan kieltää tupakoinnin kävellessä, koska tienvarret roskaantuvat ja vauvat saavat palovammoja vaunuissaan.
Kummankaan jälkiä ei korjata ilmaiseksi ja laskun maksavat muut kuin aiheuttaja.
Onko teille ylipäätään merkitystä tuollaisilla asioilla?

Avainsanat: tupakoinnin rajoittaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2009 - 09:32

Ruotsin ja Taiwanin päätökset eivät ole minun hyväksyttävissäni,
jos tarkoituksesi oli niiden kopiointi Suomeen vastaukseni on, EN

- Ruotsissa tehty ehdotus leikkausta odottavien pakkolakosta tuskin on ihan loppuun asti ajateltu, mikähänlaiset komplikaatioriskit onkaan lakossa ja/tai vierotuskurilla olevilla potilailla (osa vierotuskuureistakin on osoittautunut todella hengenvaarallisiksi)

- jos Taiwanissa on tapana kävelessä heitellä tupakantumppeja lastenvainuihin, syytä olisi tehdä jotain muuta kuin tuollaisia naurettavia kävely-tupakoiti kieltoja

Roskaaminen sen sijaan on huomattavasti laajempi kuin tupakoitsijoita koskeva juttu

- minua huolestuttaa kaikki fanaattiset mielipiteet ja kannanotot, niistä ei yleensä ole mitään hyviä seurauksauksia -

Lisätty: 30.11.2009 - 11:16

Papitin kommenttiin koskien vastaustani:

vähän outo tuo huumeiden käytön sallimis heittosi, enhän edes puhunut tupakoinnin sallimisesta, vaan arveluttavien rajoitusten haitallisuudesta

priorisoinnista leikkausjonoissa olemme varmaan ihan samaa mieltä, mutta esitin vain näkökannan (johon löytyy perusteita) että tupakoitsijoista paremmat selviämis mahdollisuudet voi hyvinkin olla sillä joka ei ole 'pakko-lakossa' niinkuin Ruotsissa on ehdotettu ja niitä vieläkin huonommilla selviämismahdollisuuksilla olevia kyllä löytyy sieltä ei-tupakoivienkin joukosta, joten tuollaiset kategooriset määräykset/säännöt ovat aika vaarallisia

sitäkään en ymmärrä miten näit viimeisessä kaneetissani uhkauksen? , tarkoitushan oli sanoa että varsin suurta hallaa tupakkavalistukselle ja tupakoinnin vastaiselle työlle tekevät juuri nuo kestämättömillä perusteilla tehdyt kiellot ja määräykset

selvyyden vuoksi - tupakointi ei ole henkilökohtainen juttu minulle, harmittaa vaan tuo hyödytön elvistely asian kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.11.2009 - 09:30

En ota kantaa vieraiden valtioiden asioihin koska niissä minulla ei ole "äänestysoikeutta".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 09:35

Jos leikkauksia joudutaan priorisoimaan, niin tietysti ne on tehtävä sille, jolla on paremmat mahdollisuudet siitä hyötyä.
Roskaaminen on sikamaista, eikä ainakaan täällä tupakoitsijat noudata minkäänlaisia tapoja, vaan askit ja tumpit lentävät tasan siihen, mihin aski loppuu.
Varmaan joku vie roskikseenkin, mutta niin paljon joudun keräämään nurmikolta, että olen valmis hyväksymään tuollaisenkin kiellon.
Lastenvaunuihin tumppaamista hyväksyy tuskin piintyneinkään tupakoitsija?
Aika inhottavaa on myös nähdä nuoren äidin tupakoivan autossa, jossa on lapsia turvaistuimessa. Joitain pitäisi todella holhota, sanokaa mitä sanotte.

Lisätty: 30.11.2009 - 09:39

VV, pitäisikö huumeiden käyttökin sallia, koska niitä käytetään joka tapauksessa ja lopettaminen tuntuu kurjalta? Voi tulla jopa tykytyksiä ja ties mitä.
Entä ne, jotka joutuvat ryöstetyksi, jopa tapetuksi, kun täytyy hankkia rahaa päihteisiin?

Jos kielto on naurettava, niin minusta tupakointi on vielä paljon naurettavampaa.

Tuo viimeinen kaneettisi oli kai tarkoitettu uhkaukseksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 09:40

Kylllä hyväksyn ne.itse en tupakoi nuorena joskus tuli kokeiltua ja siihen se jäi.Ei ole yhtään mieltä tupakoida ja vaarantaa terveyttä.Kun tiedä mitä siitä on seurauksena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 11:31

Sille tupakantumppien heittelylle kyllä pitäisi tehdä täälläkin jotakin. Ja autoista ei saisi missään nimessä heitellä palavia tumppeja ikkunasta ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 13:56

Niinpä niin...En kannata fanaattisuutta missään asiassa.Roskaamiseen mitä tulee niin sitä näkyy kaikki osaavan ja pidän pahempana pullojen rikkomista teiden varsille ja pihoille.Purkan jauhaminen pitäisi sitten myös kieltää kun sitä on asfaltit täynnä ja tässä lähellä on kahvikioski jonka asiakkaat ei välitä minne kertakäyttömukinsa heittävät ja kun kahvi on keskushermostoa kiihottava aine niin pitäisiköhän sekin kieltää ym ym....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 15:03

hyväksyn. parempi ois jos se kiellettäis kokonaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 20:03

Elämääni ei vaikuttaisi mitenkään, vaikka tupakointi kiellettäisiin kokonaan kautta maailman. Tupakointi on idioottien touhua ja roska- sekä hajuhaitat melkoisia puhumattakaan sitten niistä terveyshaitoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 20:16

Hyväksyn kaikki rajoitukset jotka koskevat tupakkaa, eivät rajoita omaa elämääni millään tavoin. Täällä ei vauvat saa palovammoja mutta nuorison iltaisin leikkipaikoille jättämät tumpit kyllä kiinnostavat ja tarkkana saa monet olla ettei joudu suusta niitä ronkkimaan pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.12.2009 - 02:41

ei mitään ongelmaa. mietin vaan tuota roskaamista kun olisikin vain tupakka mikä roskaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 19:45

Ei rajoita elämääni missään muodossa Suomen maaperällä, tuollaisia lakeja en hyväksyisi. Jokainen vastaa itse omista keuhkoistaan. Tupakoitsijat ovat samoja veronmaksajia kuin muutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 09:20

Hyväksyn.