Laikkaatteko joulutorttutaikinaneliöt kulmasta vai reunasta?Laitatteko hillon kulmien alle vai päälle? Luumuhilloa vai muuta?

Joulufobioiset älkää hermostuko

Avainsanat: joulutorttu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2009 - 12:06

Joulutorttuja tehdään joka Joulu ja itse olen tykästynyt tekemään niin, että joka kulmaan teen kulmasta noin 0,5 cm päähän kulman muotoisen viillon. Laitan hillon (luumu tai omena) keskelle ja taitan kulmat päälle. Tulee kivamman näköisiä. Tällä mallilla voi tarjoilla joskus muissakin juhlissa kuin vain jouluna.

Katso alla olevasta osoitteesta ja sieltä yläriviä ja vasemman puoleista torttua. Se on malli mitä tarkoitin ku tuo selostukseni hieman ontui.

www.axis-of-aevil.net/img/20...semble.jpg

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi joulutorttuiluun. Tuollaisia minäkin olen tehnyt aina muutaman pellille mukaan, jos on aikaa riittänyt väkertämiseen. Ovat tosi kivan ja erikoisen näköisiä! Kaikkee uutta pitää kokeilla Niinkuin sitäkin että laittaa persikan puolikkaan pelkän voitaikinaneliön päälle, voitelee ja sitten uuniin! Mukavaa jouluaikaa Sinullekin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.11.2009 - 18:32

En leivo enkä syö joulutorttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 19:16

En ole mikään jouluihminen mutta jouluruoat ovat mieleeni. Joulutortut maistuvat parhaalta perinteisesti tehtyinä, kulmista viilto ja kulman kääntö keskelle luumumarmelaadin päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 19:27

Olen aika joulufobiainen,en edes muista kuinka perinteinen joulutorttu rakennetaan.Kun/jos ostan taikinapaketin niin varmaan muistuu mieleen taikka tönkäsen hillolusikallinen keskelle neliötä ja rutistan kasaan vähän karjalanpiirakan malliin;pääasiahan ei ole kaunis ulkonäkö vaan maukas sisältö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 19:30

Nykyään olen jättänyt joulutortut leipomatta..kun ei kukaan oikein välitä...Olen tehnyt lihapasteijoita...ja kyllä niitä menee..todella paljon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 19:42

Kulmista leikkaan,luumuhillon laitan kulmien päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.11.2009 - 20:16

Käytän valmiita levyjä joista leikkaan ensin tietysti sopivan kokoiset neliöt. Sitten painan terävällä veitsellä kulmasta keskelle päin viillon. Kulmat keskelle ja luumuhillo päälle. Helpoin tapa on laittaa nokare luumuhilloa keskelle ja hieman tomu/raesokeria päälle. Tulee luumuviineri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 22:09

jos se minusta olisi kiinni, söisin taikinat ja hillot erikseen,
mutta se joku meillä taitaa taitella kulmista ja luumuhilloa sen olla pitää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.11.2009 - 23:21

Viimeksi kun tein, niin kulmista viillot keskustaan päin. Hillokökö siihen päälle, ja sitten joka toinen nurkka taitellaan hillon päälle. Tuppaavat kyllä leviämään uunissa, jos ei jollain konstilla saa niitä käännettyjä osia pysymään siinä keskustassa. On siihenkin keinonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 00:53

Joulutortut ovat kuivia ja mauttomia. Olis edes jotain vaihtelua sen luumuhillon kanssa :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 09:56

jos leivon niin leikkaan kulmista viillot kekelle päin ja laitan yleensä hillon sisälle päin ja taitan kulmat keskelle.Viime vuonna tein niin että laitoin hillon päälle ihan hyviä niinkin.ja hiilo on luumuhilloa ,mitä on kaupassa myytävänä pienissä purkeissa näin joulun alla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 14:44

En oikein ymmärrä kysymystä. osaan tehdä joulutorttuja kyllä ja ovat jopa esteettisä ulkonäöltään.
Perinneleivonnainen sanan varsinaisessa merkityksessä ainakin minulle.Joulutortut ovat tähdenmuotoisia ainakin meillä.