Onko uusia keinoja millä sipulin saisi pienittyä ilman kyyneleitä? Laitoin makkaraa ja pienittyä sipulia folioon ja kiukaalle.

Ajattelin pieniä sipulin veitsellä nopeasti, mutta eiköhän silmät taas alkaneet vuotaa hurjasti vettä. En viitsisi aina ottaa leikkuria esiin ja tiskailla. Jossain neuvottiin syömään sokerpalaa samalla kun pienii sipulia. Sitäkin olen koettanut ja vähän helpotti!

Lisätty: 29.11.2009 - 12:01

Niin että yhteenvetona vedessä kuoriminen uimalasit päässä, kyllä pitäisi toimia. Ja vielä kun tuon saisi ukolle delgoitua niin miksei. Tosin siinä ajassa kiuaskin ehtisi jo jäähtyä.

Avainsanat: sipulin pieniminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 29.11.2009 - 20:04

Minun suosikkini on sähköinen silppuri. Kuorinnan jälkeen otan uloimman kerroksen kynnellä työntäen pois ja sitten äkkiä terällä veitsellä sopivan kokoiset palat ja koneeseen. Olen myös kokeillut laittaa palamattoman tulitikun suuhuni, sekin auttaa jonkin verran.

Kysyjän kommentti

No sitä helppokäyttöistä ja helposti puhdistettavaa pienikokoista silppuria olen etsiskellyt, mutta ei ole vielä tullut vastaan kaupoissa. Kiitti vastauksestasi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.11.2009 - 22:56

Laita ihmeessä uimalasit päähäsi pilkkomisen ajaksi, jos sellaiset omistat!
Toimii aivan varmasti eikä ole edes kallis investointi.
Fiksu kuopukseni keksi tämän mutta ei kyllä laita niitä koulussa köksän tunilla päähänsä
- kotona kyllä.

Toinen konsti on leikata se sipuli liesituulettimen alla ja naama vähän kauemana
- auttaa vähän tämäkin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 22:59

teetä se itkettävä homma ukollasi, sillä konstilla meidän emäntä välttää kyynelehtisen, toimii satavarmasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 00:01

Toimii,uimalasit tai mun mielestä vielä parempi laskettelulasit päällä.Naurattaa monasti,jos joku sattuis kurkkaamaan ikkunasta sisään just kun kuorii ja paloittelee sipulia,päässä isot syöksylasit...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 10:29

Vedessä kuoriminen, koeta sitä konstia toimiiko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 15:28

Vedessä kuoriminen kyllä toimii hyvin..mutta se silppuaminen..niin käytä silppuria..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 19:58

Täällä on pari euroa maksanut "hakkuri" jota taotaan kymmenkunta kertaa ja sipuli on varmasti hienoa. Mukin kokoinen kupu jonne sipulin puolikas ja leikkuulautaa vasten, toimii mutta usein kyllä naputtelen sen ihan veitsellä, pienet kyyneleet ei haittaa mitään...