Kuinka ylhäällä se kaamosraja nyt on,eli aurinkoa ei näy? Eipä tuota täällä etelässäkään näy.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.11.2009 - 15:30

Mutta täälläpä näkyy ! Aamulla jo kuuden jälkeen alkaa sarastaa ja sitten kuudelta alkaa olla uudestaan pimeää. Siinä välissä paistaa aurinko täydeltä terältä lähes joka päivä. Tuulen suunnasta ja voimakkuudesta riippuen lämpötilat 23 - 28 astetta. Että kannattaa poiketa. Eilen katselin viikon äkkilähtöjä. alle 300 € viikko. Siis Egyptissä. Siis Hurghadassa.
Mutta pois olisi tultava jouluksi. Vielä ei ole lentoja varattuna. Yritämme chartereiden vapaille paikoille, josko ottaisivat kyytiin. Eikä saa nyt kadehtia siellä Suomessa. Tämä on ihan omalla työllä ansaittua lomaa, ei millään kepulikonsteilla.

Kysyjän kommentti

Joko on kotiuduttu?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.11.2009 - 20:01

Ei Suomessa kaamosta vielä ole.Lyhyin päivä on lapissa vielä reilun tunnin mittainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 20:02

kyllä se kaamos on jo alkanut

jossain Inarin ja Utsjoen välillä se tällä hetkellä on

Inari 01h 53m
Utsjoki 00h 00m

linkistä voit paikannimellä katsoa päivän pituuden

www.moisio.net/taivas/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 20:17

Tuntuu että täällä etelässäkin on..kaamos kun todella ei aurinko näyttädy..pimeää jatkuvasti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 00:21

Ei kuulu ei näy,auringosta puhumattakaan,mutta takavuosina vietin yhtä joulu-ja uuden vuoden seutua Pyhätunturin Pelkosenniemessä,oli aika metkaa kun oli vain 2tuntia päivällä hiukan valoisaa.Myöhemmin keväällä,kun lähti "laskeutumaan" etelää kohti,huomasi kuinka aikaseen etelässä tuli pimeä.