erikoisruokavaliolaisen ongelmat

gluteniton ruokavalio

Avainsanat: azorit portugali

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2008 - 10:46

www.terveyskirjasto.fi/terve...;p_selaus=

Lisätty: 30.07.2008 - 10:47

www.keliakialiitto.fi/view/c...koodi=matk

Lisätty: 30.07.2008 - 10:49

Portugali
Tenho uma doença que se chama keliaki/dermatitis herpetiformis, de modo que a minha comida não pode conter nem em quantidade mínima trigo, centeio, cevada ou aveia.
Poderiam preparar a minha comida utilizando por exemplo milho, arroz, milho-miúdo trigo-mouro, soja, fécula de batata ou totalmente sem produtos cereias?

suomeksi:
Sairastan keliakiaa, joten en voi syödä pieniäkään määriä vehnää, ruista, ohraa tai kauraa.
Voitteko valmistaa ruokani käyttämällä esimerkiksi maissia, riisiä, hirssiä, tattaria, soijaa, perunajauhoja tai kokonaan ilman viljatuotteita?

Lisätty: 30.07.2008 - 10:49

www.njoy-translations.com/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2008 - 12:36

Vatsavaivoja, yleensäkkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2008 - 20:32

Turistiluokassa ja lomalennoilla erikoisaterioiden valikoima on rajoitettu. Lomalennoille saatavissa olevat erikoisateriat on alla merkitty L-kirjaimella (L). Muuten lennoilla, jos ilmoittaa erikseen erikoisruokavaliosta tarpeeksi ajoissa se onnistuu, jos tätä tarkoitit? Itse matkakohteessa olevista gluteenittomista ruuista /valikoimista mulla ei muuta tietoa kuin että sieltä (Azorit) ainakin kaupoista löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2008 - 20:43

Jos tiedät hotellit/ravintolat ennakkoon, lähetä niihin tieto, homma hoituu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 09:31

Suomessa taannoin tuli eniten vaikeuksia, nykyään ei.
Italaissa tietysti kun siellä on pastaa joka käänteessä.
Azoreista en tiedä mutta muualla Portugalissa on gluteenittomia vaihtoehtoja kyllä Jos haluat leipää syödä, se on otettava mukaan kotoa, niin itse teen kun olen tottunut aamukahvilla syömnään myös leipää.
Kaikilla "länsimaisten" lentoyhtiöiden lennoilla on järjestynyt erikosiateria.