Kuinka usein tarkistat palovaroittimen toimivuuden?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.11.2009 - 23:48

Kerran kuukaudessa tulee painettua sitä nappulaa ja huudatettua laitetta. Tänään paloasemalla kerrottiin siinä www.paivapaloasemalla.fi tapahtumassa että kyseistä värkkiä ei koskaan saa laittaa keittiöön (eikä edes oviaukkoon) koska uuni-hella-liesi ruuanvalmistus saattaa laukaista sen turhaan ja silloin paristo otetaan pois ja kiikutetaan kaukosäätimeen. Oikea paikka on ensisijaisen tärkeää jotta laitteesta on kongreettista hyötyä haaverin sattuessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.11.2009 - 15:09

Aiemmin oli niitä kaksi eteisen katossa(keskeinen tila),mutta toinen lakkasi toimimasta,revin sen pois,jäljellejäänyttä ei ole tullut tarkastettua,toimiiko tai nou.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 15:10

Muutaman kuujauden välein...Yhtenä iltana kun laitoin takkaan tulet...ja tuprautti vähän savua sisälle..kun pelti oli kiinne sytysvaiheessa...kyllä alkoi varoitin hyvin toimimaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 15:29

Noin puolen vuoden välein tulee huudatettua varoittimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 15:37

satunnaisesti,mutta vuoden välein vaihdan paristot omiini ja taloyhtiön rappukäytävien kattoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 16:16

melko satunnaisesti tuo asia tulee mieleen, mutta kun tulee, silloin tarkista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.11.2009 - 16:42

En ole kokeillut sitä millään tavalla. Luotan siihen, että toimii kun siinä joku valo vilkkuu aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 17:23

Ihan itse se itsensä testaa.Kun kerran viikossa paistan lhaa tai makkaraa niin semmoinen kokki olen jotta aina kokatessa palovaroitn piipahtelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 18:36

Puolen vuoden välein tulee tarkistettua samalla kun siivous ylettyy katonrajaan asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 19:54

Aina, kun satun muistamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 01:20

Kongreettista :D
Noin kerran kuussa tulee tarkistettua asunnon palovaroittimet. Meidän perheen parhaat varoittimet taitaa kuitenkin olla nuo nelijalkaiset ystävämme...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.11.2009 - 13:08

varmaan pari kertaa vuodessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 19:47

Yhden palovaroittimen paristo tulee tarkastettua ihan automaattisesti tuon tuostakin, sillä usein kun leipomispäivänä uuninluukun avaa, niin laite alkaa huutamaan. Kahden muun varoittimen paristo tulee vaihdettua noin kerran vuodessa ihan vaan varmuuden vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.11.2009 - 19:54

Seuraan kyllä aika usein että vilkkuu. Samoin toimin häkävaroittimen kanssa.