X
Kysytty: 27.11.2009 - 15:35

Kumpi on parempaa iholle, kylmä vai kuuma vesi? [suihkussa!]

Olen itse todennut, että viileämmällä vedellä peseminen on ihon hyvinvoinnin kannalta terveellisempää mutta onko asiasta mitään faktatietoa?

Avainsanat: suihku suihkuttaminen vesi lämpötila x

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.11.2009 - 17:47

Kyllä se eniten ihon lämpötilaa vastaava vesi on parasta. Iho kun tuppaa kuivumaan kun lämpötilan muutokset ovat suuria ja siitä aiheutuu usein couperoosaa. Eli myrkkyä iholle on avanto ja sauna -koktaali...

Lähteet:
plaza.fi/ellit/liikunta-ja-t...hoa-oikein

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.11.2009 - 15:57

noh ite lämpimällä vedellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 16:00

Viileä vesi supistaa ihohuokosia ja lämmin avaa joten luulisi lian irtoavan avonaisista huokosista paremmin,eli siis lämmin parempi ja viileä vaan raikastaa olon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.11.2009 - 16:37

En tiedä mutta itse monasti pesen viileällä vedellä kun tulee raikas olo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 18:05

Jos haluaa esim. saunomisen jälkeen olla puhdas niin silloin lämmin
vesi on parempi aine kun viileä. Viileässä vedessä puhdistuminen ei ole
hyvää kun hiet jää ihon alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 18:10

Ensin lämmin vesipesu ja lopuksi viilentävä suihku tuntuu parhaalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 21:52

Kyllä minä ainakin pidän lämpimästä suihkusta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 22:50

Faktatietoa ei mullakaan ole,mutta itsestä on lämmin suihku miellyttävämpi kuin kylmä,kun kerta siihen on mahdollisuus.Ihon ylikuivaminen on talvella ärsyttävää,mutta pakollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 02:24

Kylmä supistaa ihohuokosia ja kuuma aukaisee, joten kylmällä huuhtelu antaa kyllä parhaan lopputuloksen. Huuhtelen hiukseni suihkusta tullessani viimeiseksi viileällä vedellä. Kuuma vesi kuitenkin puhdistaa iholta rasvan paremmin kuin kylmä vesi. Jos yrittää vaikka voita pestä käsistään kylmän veden alla, niin saattaa tovi mennä lämpimään veteen verrattuna.

Pari linkkiä
www.tohtori.fi/?page=6771267...id=2205892
www.kuntolehti.com/main.php?id=54

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 12:03

Minä pesen itseni haalealla vedellä ja lopuksi suihkussa aika kylmällä vedellä,koska tulee mukavan raikas olo saunan jälkeen.ja hiukset suositellaan huuhtoa kylmällä vedellä koska se lisää niiden kiiltoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 20:08

Vartalolle kuuma, hiuksille kylmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 22:58

Kuuma kuivattaa enemmän, mitä pidempään olet kuumassa sitä korppumaisempi ihosi on suihkun jälkeen ja balsamointia saat harrastaa jotta ei kutiaisi ja hilseilisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 21:22

Ei kuuma eikä kylmä vaan jotain siltä väliltä eli sopiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 14:33

Mikä lie "parempaa", en tiedä mutta kuuma sanan varsinaisessa merkityksessä ei ole miellyttävää. Lämmin on omasta mielestäni paras. Riippuu tietysti myös vuodenajasta.Hiusten pesun suhteen on yksi kultainen sääntö jonka opin jo isältäni lapsena.... jääkööt salaisuudeksi.