olen ollut työssä 20v sama työnantaja nyt pakkoloma en kuulu liittoon moneltako viikolta saan palkan jos sanon itseni irti

sähköposti. [email protected]

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.11.2009 - 21:33

Tutustu työ-tai toimialasi työehtosopimukseen.
Mun mielestä irtisanomisaika ei ole kiinni liiton jäsenyydestä,mutta työttömyysturva on.Jos olisit liittynyt ammattiliittosi 10kk(muistaakseni)sitten,pääsisit ansiosidonnaiselle päivärahalle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

X
Vastattu: 27.11.2009 - 15:34

Irtisanomisaika on kuusi kuukautta, jos työsuhde on jatkunut yli 12 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 15:42

Voipi olla kaksi viikkoa sinun irtsanomisaika koska et kuulu ammattiliittoon.
Liiton jäsenenä irtisanomisaika on 6 kk. Aika paha tilanne on kieltämättä
sinulla, jatkoa ajatellen. Jos olisit liitossa niin pääsisit ansiosidonnaiselle
päivärahalle 500 päiväksi. Nyt putoat peruspäivärahalle, joka on laki-
sääteinen noin 420 euroa / kk.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 16:09

Mielestäni ei itse kannata sanoutua irti.

Onko pakkoloma toistaiseksi vai määräaikainen? Ja jos firmassa on palkanlaskija/henkilöstösihteeri, hän kyllä osaa neuvoa sinua. Kyllä kai jotkin luottamusmiehetkin auttavat asiassa, vaikka et liitossa olekaan.

Mielestäni irtisanomisaika ei ole riippuavainen liitosta tai siitä, ettei kuulu siihen. Yhtiön tila (saneeraus tms) voi olla asia, joka vaikuttaa irtisanomisaikaan.
Joka alalla noudatetaan alan yleisiä tyäehtosoppareita ja osan asioista voi sopia paikallisesti. Miten teillä on toimittu?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 16:17

miumaumikko Jos OTAT lopputilin ei pääse ansiopäivärahalle ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 17:13

En ole sen paremmin näistä asioista...mutta jos sanot itsesi irti tuleehan sinulle jokatapauksessa karenssi..että et saa yhtään mitään...aikaa en nykyään tiedä..mutta eiköhän ole aika pitkä aika..olla ilman tuloja.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.11.2009 - 18:20

Älä sano itseäsi irti missän nimessä. Saat sinä palkan lisäksi sitten vielä lomapalkkasi. Varmimman tiedon kaikkeen saat kun tiedustelet asiaa alanne tessistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 21:19

Jos itse sanot itsesi irti, irtisanomisaika on kuukausi tai kaksi riippuen mitä työehtosopimusta alallasi noudatetaan. Jos työnantaja sanoo sinut irti, irtisanomisaika voi olla vaikka tuo kuusi kuukautta. Sekin sanotaan siinä työalasi työehtosopimuksessa.