kirpputorit Tukholmassa, lähinnä tavaraa ei niinkään vaatetta

Avainsanat: tukholma ruotsi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2008 - 19:52

www.loppmarknader.se/index.php

Lisätty: 29.07.2008 - 19:55

www.myrorna.se/myrorna.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2008 - 19:54

no tässä listaa noin niinku aluksi, aiheesta onesimerkiksi Suomi24 :ssä monta keskustelurinkiä, joista varmasti löytyy sitten yksityiskohtaisempia vinkkejä

Kirpputoreja

Ruby
Wollmar Yxkullsgatan 10, metro Mariatorget
Siisti ja hyvin järjestetty. Pääasiassa 60- ja 70-lukujen vaatteita, joita omistajat ovat etsineet ympäri Eurooppaa. Nahkatakin saa 600-700 kruunulla, t-paidat maksavat pari sataa ja tennarit 300-500 kruunua.

Stars'n Straps
Wollmar Yxkullsgatan 3, metro Mariatorget
Rock-henkisiä vaatteita, putiikin väriskaala on tiukasti puna-valko-musta.

Judits Secondhand
Hornsgatan 75, metro Mariatorget
Trendikkäitä ja siistejä vaatteita, kenkiä ja laukkuja - sekä naisille että miehille. Monen suosikki, vaikka hinnat ovat melko korkealla.

Repris ja Time Out
Bondegatan 46, metro Medborgarplatsen
Sijaitsevat kylki kyljessä Tukholman trendialueella, Sofossa. Hinnat kohtuulliset ja valikoimat samankaltaiset; kenkiä, 60-70-lukujen vaatetusta sekä pikkutavaraa.

Lisa Larsson Secondhand
Bondegatan 48, metro Medborgarplatsen
Lisa Larsson on secondhand-veteraani, liike on ollut samassa paikassa jo yli 20 vuotta. Suosio on viime aikoina kasvanut, lauantaisin kauppa on tupaten täynnä. Vaatteita juhlasta arkeen, kengistä laukkuihin. Merkkituotteitakin. Hintahaitari on leveä.

Jenny & Josefin Kläder
Södermannagatan 18, metro Medborgarplatsen
Myy omaa merkkiään sekä valikoituja, käytettyjä naisten vaatteita. Hinnat keskitasoa, tyyli trendikkään naisellinen. 70- ja 80-luvun vaatteita.

Påkläderiet
Södermannagatan 21, metro Medborgarplatsen
Pienessä tilassa valtavar määrät vaatteita, koruja, laukkuja sekä esim. muotilehtiä. Hinnat keskitasoa, valikoima lähinnä 60-70-luvuilta.

Myrorna
Adolf Fredriks Kyrkogatan 5-7
Suurimpia ja monipuolisempia Pelastusarmeijan kirpputoreista.

118 Second Kläder
Sigtunagatan 5
Ainoastaan nahkatuotteita, pääasiassa takkeja, mutta myös hameita ja housuja. Tuotteet hyväkuntoisia ja kohtuuhintaisia.

Tant Gerdelins Garderob
Karlavägen 72, metro Karlaplan
Muutamia vuosia vanhoja merkkivaatteita. Lastenvaateosasto ja jonkin verran miesten vaatteita.

Stadsmission
Hornsgatan 58 ja Hantverkargatan 78
Tukholman secondhand-kauppojen halvinta puolta. Käytettyjä vaatteita ja tavaroita, valikoima sekalainen. Useimmat vaatteet ovat arkisempia ja kuluneempia, mutta etsijä tekee todella edullisia löytöjä. Myynnissä myös vinyylilevyjä, huonekaluja ja kirjoja.

59 Vintage Store
Hantverkargatan 59, metro Rådhuset
Glamouriin erikoistunut pikkuputiikki. Naisten juhlavaatteita yhteensopivine laukkuineen ja kenkineen, vaatteita 50-luvulta saakka. Taso korkea, kuten myös monien vaatteiden hinnatkin.

Chanesse
Grev Turegatan 1, metro Östermalmstorg
Uusia sekä käytettyjä laatuvaatteita. Merkkituotteita kuten Guccia ja Chanelia löytää murto-osalla alkuperäishinnoista. Valikoimissa myös kenkiä ja laukkuja.

Skärholmenin kirpputori
Skärholmenin metroasema
Vierailu tällä kirpparilla ei aina johda mahtaviin löytöihin, mutta mahdollisuudet ovat olemassa; kyseessä on sentään Ruotsin suurin kirpputori. Myynnissä lähes kaikkea vanhoista huonekaluista moottorinosiin ja vaatteisiin.

Blacklady:
Ruotsin kansallismuseossa(luit oikein) myydään/myytiin FreshFruits -nimistä englanninkielistä Fruits lehden kuvakokoelmaa 399 kr(n.44 e) hintaan. Kirjassa on jonkin verran lolejakin edustettuna. Itse ainakin sain paljon ideoita vaatteisiini.

Ja eräässä pienessä paperikaupassa Söderhallissa myydään muun muassa Arina Tanemuran sarjojen, Sister Princessin, Cardcaptor Sakuran ja Utenan hyvä laatuisia julisteita huimaan 10 kr(1,1 e) hintaan.

Lähteet:
www.enfantterrible.fi/index....=34.msg112