mikä on siirtohinta ja miten se vaikuttaa hintaan??

olisi kiva saada täsmällinen vastaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.11.2009 - 01:17

Ovatko nämä koulutehtäviä? www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/24847

Olepa hyvä www.google.fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.11.2009 - 02:24

jatkanen edllistä vastausta, tuskin sillä on kukarollesi kovin positiivista merkitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 09:31

Tarkoitatko sähkön siirtohintaa ??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 09:51

Jos kyse on sähköstä, niin sähkömaksut koostuvat:
- siirtohinnasta
- energiahinnasta
- sähköverosta
- mahd. huoltovarmuusmaksusta
- ja edellisten päälle tulevasta arvonlisäverosta.
On huomattava, että sähköyhtiöt voivat lisätä erilaisia kuukausimaksuja sähkölaskuun. Ne voivat perustua esim. energian käyttöön tai sulakekokoon (maksimikapasiteettiin) jne.

Siirtohinnan perii sähköverkon (sähköjohdot) omistava, yleensä paikallinen sähköyhtiö. Siirtohinnan tulee perustua todellisiin kustannuksiin ja vain kohtuulliseen tuottoon. Siirtohinnan kohtuullisuutta valvoo Energiamarkkinavirasto. Tarkoituksena on kilpailun edistäminen, ettei mikään sähköyhtiö voi periä korkeampia siirtohintoja muiden sähköyhtiöiden asiakkailta kuin omilta asiakkailtaan. Siirtohintaa ei siis voi kilpailuttaa. Mutta asiakas voi valita sähköenergian toimittajan haluamallaan tavalla. Yleensä tämä tapahtuu niin, että asiakas vertailee eri sähköntuottajien sähköenergian hintoja. Vaikka joku tarjoaisi sähköenergiaa puoleen hintaan toiseen yhtiöön verrattuna, merkitys laskun kokonaissummaan on tätä paljon pienempi. Kannattaa tsiigata omaa sähkölaskuaan, jossa maksun eri osaset on yleensä hyvin (ehkä liikaakin) eritelty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 16:33

Paikalliselta sähköyhtiöltä tuli eilen kirje, jossa kerrottiin sähkön siirtohinnan korotuksesta 1.1.2010 alkaen. Vaikutus sähkölaskuun oli mainittu; elikkäs kuukaudessa tulee lisää maksettavaa 2,5 eurosta ylöspäin riippuen sähkönkulutuksesta.

IHAN täsmällisen vastauksen saat paikalliselta sähköyhtiöltä, joka hoitaa sähkön siirron sinun asuntoosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 22:44

Yhdistelet vastauksia,tulee oikein sujuva esitelmä tai aine,sillä otsikkohan on aivan selvä.Lycka till!