Menettekö koskaan sekaisin maksaessanne laskuja? Tuleeko oikea tilinumero, kohta IBAN ja oikea viitenumero?

kauhea määrä numeroita. Ja jos haluaa käyttää viivakoodilukijaa se ei välttämättä ole sille tilille jolle haluat maksaa. Töissä aloin lisäämään SWIFTejä/BICejä tilinumeroiden lisäksi. Kaikkea ne keksivätkin.

Avainsanat: swift viitenumero

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.11.2009 - 20:40

kyllähän noiden kanssa on toistaiseksi pärjäilty, ja nettipankissa kun maksaa niin riittää että on kerran saanut oikeat numerot näpräiltyä, kone sitten muistaa seuraavalla kerralla

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.11.2009 - 20:40

No olen varmaan mennyt jotenkin sekaisin ainakin kun maksoin Hobby Hallin laskun.
Jotenkin kait maksoin 1€ vähemmän, kun sain heiltä tänään laskun, eli pitää maksaa 1€.
Mietin jo, että onko tää joku vitsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 21:06

olen jo muutenkin sekaisin :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 21:21

kyllähän niistä iibaneista ja viitteistä selviää
kyllä se suurin ongelma on löytää sopivasti rahaa ajallaan jotta kaikki laskut tulee katetuksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 21:25

Juu,ei tällä nupilla saa kerralla mitään läpi menemään...Viitenumerot ja tilinumerot menee melko säännöllisesti väärin mutta onneksi kone ilmoittaa punaisella,että väärin meni.Pilkku kyllä täytyy muistaa laittaa kun muuten menee moninkertainen summa jos vaan saldoa riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 21:31

Tosi harvoin olen mennyt sekaisin..kun maksan laskuja...tarkistan aina huolella..kun laitan laskun maksuun..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2009 - 21:42

Aika hyvin on hallinnassa. Onneksi viitenro rääkäisee heti jos sen naputtelee väärin. Mutta siihen ei auta missään nimessä luottaa, sillä vaikka kone sen hyväksyykin, se ei välttämättä mennyt oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.11.2009 - 22:58

Tähän asti on mennyt kaikki oikein, eikä ole tarvinnut sekoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 00:19

Harvemmin tarvii maksaa ulkomaille maksuja,niin on tarkkana kuin porkkana,IBANien ja clearingkoodien kanssa.Tarpeeksi pyörällä päästään saap olla harmaassa arjessa ja sen laskuissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 00:51

Kyllä nettipankki huomauttaa kaikista virheistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 01:24

Tarkistan ja tuplatarkistan kaikkien numeroiden oikeellisuuden ennen varsinaista maksun hyväksymistä eikä tähän mennessä ole tullut virheitä. Osa viitenumeroista on kyllä hemmetin pitkiä nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 08:21

Nettipankki on paras ystäväni. se kertoo heti, että nyt eukko naputtelit väärät numerot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.11.2009 - 16:40

en mene koskaan sekaisin koska moneen kertaan tarkistan