Sattuiko kukaan katsomaan tänään myytinmurtajia,hetkisen katsoin,mutta sitäkin hauskempi pyörtyilevistä vuohista.Uskomatonta!

www.youtube.com/watch?v=we9_CdNPuJg

Avainsanat: tennessee fainting goats

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.11.2009 - 22:34

Enpä nähnyt mutta tuo YouTuben pätkä selvitti asiaa.
- jäin pohtimaan että voiko tuoolla saaliseläimelle tyypillinen tapa "näytellä kuollutta" kun oikein pelottaa vai onkohan niillä pula jostakin mineraalista joka laukaisee koomiselta näyttävän reaktion.

Meillä on tänä iltana seurassamme "pyörtyilevä marsu" oli raukka patin poistossa ja nyt on nukutuksen jälkeen aika huppelissa. Pitkä yö edessä kun pitää toisella silmällä vahtia.

Toinen marsu taas tyypillinen mies: kiipeilee pitkin seiniä kun kaveri käyttäytyy oudosti. Menisi nyt lämmittämään kyljellään ja hoitaisi niinkuin tuo toinen mursu tässä tapauksessa tekisi.
Voi teitä poikia...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.11.2009 - 09:19

Selvääkin selvempää hullunlehmäntautia, mikä on tarttunut vuohiin. Täälläkin vietiin eräs nainen sairaalaan samasta syystä ja elinaikaa on jäljellä vain kaksi viikkoa. Kaikkea ei vain kerrota julkisuuteen. Ei ole ei-rokottamisen puolustamista sellainen, että levitellään väärää informaatiota ja pelottelu-propagandaa. Kovin montaa hyvää syytä rokotteen ottamattomuudelle en ole täällä nähnyt, vaikka sellaisiakin voisi hyvin olla. Yleensä näissä asioissa vain tuppaa olemaan niin, että jos todellisia syitä ei ole, niin valokeilaan pääsevät kaikkein häröimmät tapaukset, joita ei kiinnosta se löytämänsä "tiedon" todenperäisyys eikä järkevyys, kun jotain vain on pakko löytää hinnalla millä hyvänsä, että pystyy perustelemaan itselleen ja muille miksi pelkää rokotetta. Tällä sitten on vaikutuksensa taviksiinkin, vaikka mikään yksittäinen argumentti heitäkään heilauttaisi. Jää vain pääkopan perukoille omituinen fiilis siitä, että mitäköhän nyt se puhe oli ja olikohan se rokote nyt sitten turvallista vai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 13:30

En katsonut myytinmurtajia ja jotain tautia tosiaan tässä tapauksessa oli epäilty. Joskin vuohille, lampaille ja poroille on ominaista heittäytyä maate jos niitä uhataan, joskin silloin ne eivät ole pyörtyneitä. Eläin "lehmäytyy" mikäli tilanne on ahdistava esim. jos eläimet eivät ole tottuneet siirtelyyn.

Lisätty: 07.12.2009 - 13:56

Oli ihan pakko käydä kasomassa Youtubesta se pätkä. Se vahvisti epäilykseni, mutta tässä tapauksessa eläimet olivat ehdollistuneet kaatumaan. (huom.sateenvarjo). Normaalisti käyskennellessään näyttivät normaaleilta ja terveiltä. Jotenkin näytti etteivät ihmiset huomanneet eläinten oppineen käyttäytymään niin. Vuohikin oppii yllättävän äkkiä temppuja vähän kuin koira. Joskin onko hoitajan puolelta tervettä pelotella sateenvarjolla eläimiä, joille on ominaista juuri tällainen käytös. Täytyy sanoa että voi hyvänen aika miten vähän eläintenomistajat ymmärtävät yleensä lajinmukaista käyttäytymistä.

Lähteet:
Oma kokemus vuohista, lampaista, poroista yms eläimistä, olen seurannut niiden käyttäytymistä vuosia.