Unien selittäjää etsitään?

Olen parina yönä nähnyt unta, jossa olen täysin ilman vaatteita kaupassa ostoskärryjä työntelemässä ja ostoksia tekemässä. Ympärillä on muita ihmisiä, joilla on vaatteet päällänsä kuten kuuluu mutta kukaan ei sen kummemmin kiinnitä minuun huomiota. Enkä kyllä itsekään tunne oloani vaivautuneeksi tai edes palele, kummastelen vain miksi olen erilainen. Mistähän tämä voisi kertoa?

Laitan kategoriaan kauneus ja terveys jos vaikka tuo terveys olisi se ongelma (ja ehkä mielen puolella ;))

Avainsanat: unet alastomuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2009 - 23:23

mielestäni uniin voi heijastua jotain keskeneräisiä tai järkyttäviä asioita todellisista tapahtumista, kytkennät ja logiikka vaan ovat niin erilaisia kuin valvemaailmassa ettei niitä yhteyksiä aina tunnista

ennus-uniin en usko alkuunkaan

jos kiinnostaa, niin linkistä löytyy kuvattuna yksi oma toistuva uneni

valperi-ontheroad.blogspot.c...ainen.html

niin niistä selityksistä, muistan jostain lukeneeni, että

"alastomuus joka ei tunnu hävettävän, liittyy jostakin irtautumiseen tai jokun asian selkeytymiseen, ehkä joku sinua pitkään vaivannut ja kiusalliseksi kokemasi asia on vihdoinkin tullut järjestykseen tai olet oppinut sen hyväksymään"

- yleensähän nämä selitykset ovat niin ympäri pyöreitä että niistä aina löytää jotain itselleen sopivaa -

Kysyjän kommentti

Ovathan ne pyöreitä selityksiä mutta jotenkin uskoa vahvistavia jos oikein osuu kohdalle. Kiitos vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.11.2009 - 22:31

Älä uniin usko ja varjoja pelkää....;=)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.11.2009 - 22:48

Hölmöjä unia nähdään melkein aina. Ei niitä voi järjellä selittää mikään unen selittäjä. Ovat heijastumia jostakin, kuka tiennee mistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 00:09

Valperi,sulla oli blogissa hienoja kuvia,mun tuli mieleen visiitti Karibialla rommitehtaaseen,samanlaisia tynnyrivarastoja sielläkin,mutta uniin...

en osaa "selittää"yhtäkään unta,mutta oma kokemus on ollut,että niihin heijastuu takautumia päivän/päivien tapahtumista,nähdyistä leffoista yms.mieleenpainuvista hetkistä.Uniahan ihminen näkee,mutta ei muista kuin murto-osan,joskus toivoisi ettei sitäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 03:12

Ei kuulosta mitenkään huolestuttavalta tuo unesi. Unethan ovat alitajunnan käyttämä varaventtiili paineen purkamiseen, jottei ihmisen mieli vallan läkähdy. Usein unet myös viestivät (lisäyksenä Valperin viestiin) unennäkijän omaa elämäntilannetta, muutosta tai muutoksen tarvetta. En olisi yhtään huolissani asiasta. Pikemminkin päinvastoin. Kun ihminen näkee selviä unia ja muistaa ne noin hyvin, on asiat hyvin. :)

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 08:37

Valperin linjoilla olen minäkin. Ensimmäiseksi tuli mieleeni, että elämässäsi alkaa uusi jakso jonka tavallaan aloitat puhtaalta pöydältä. Avaudut ja laitat kaikkesi peliin. Varo selkään puukottajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2009 - 11:02

"Alastomuus:
Jos olet kokonaan alasti pukeutuneiden joukossa, pelkäät paljastavasi itsesi, uni on sisäisen rehellisyyden vaatimus. Tyypillinen nuoren ihmisen uni. Jos koet alastomuuden unessa luonnillisena ja tilanteeseen sopivana, on se merkki rehellisyydestä. Seksuaalinen merkitys."

Lähteet:
Suomalainen Unikirja. Anja Angel, Leena Larjanko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2009 - 00:17

Vielä yksi selitys:
Alastomuus merkitsee itsensä hyväksymistä omissa silmissään, olet itsesi kanssa sinut. Uskallat olla ehyt ilman lisätaakkaa: Vaatteita.

Vert: Jatkuva pukeminen on itsensä piilottelua tai jos et saa esim. uimaan mennessä vaatteita pois päältäsi olet yleensä jonkinlaisessa ajatuskierteessä, et osaa keskittyä olennaiseen.