Sodan syy?

Ollessani flunssan "kourissa" olen tässä mietiskellyt kaikennäköistä mielenkiintoista. Mielestäni ihmisistä tekee mielenkiintoisia juuri se, että olemme erilaisia. Jos olisimme kaikki samankaltaisia sekä ajattelisimme samalla tavalla, tulisimmeko silloin toistemme kanssa toimeen? (Esim. Hitler, johtiko pelkkä yksimielinen ylemmyydentunto siihenkin sotaan?) (No entäpä Stalin?) Olemme loppujen lopuksi jollain tavalla "höperöitä" kait sitten jokainen, mutta ei meitä senvuoksi tarvitse kai sortaa.

Lisätty: 25.11.2009 - 22:43

Tertsi?? Mistä tempasit tuon Loivan? Mulla ei ollu tommosta tietoo.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2009 - 21:52

Erilaisuus on rikkautta ja en haluaisikaan kuulua "harmaaseen massaan".Kaikki ns.taiteilijat on upeita persoonia esim.Miina Äkkijyrkkä ent.Loiva.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.11.2009 - 21:51

Sodan syy, liiallinen kunnianhimo ja erilaisuuden lopettaminen. Nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 03:15

Sodan syy on aina vallanhimo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 09:26

Eivät kaikki ole höperöitä, otit ikävän yleistyksen, irrottaudun linjasta. Sodille ei yhtä syytä löydy, ei tarvitse mennä sen kauemmaksi kuin Eurooppaan ja löytyy erilaisille kahnauksille ja sodille montakin syytä (hyvä tutkia historiaa, ihan sitä kirjoitettua ja mietiskellä asioita sen kautta).
Monenlaisia ihmisiä tarvitaan, eivät tylsimykset ja "toimettomat" maailmaa myöskään rakenna ja vie eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2009 - 10:57

Toisen alistaminen, vallanhimo, kateus niitä on lukuisia miksi sotaa haluavat ihmiset aloittavat sodan ja värvätyt tekevät sitten työn heidän puolestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 22:48

Taas "puhuu" Ida fiksuja. Juuri samaa mieltä olen minäkin.
Miksiköhän ei vaan anneta kaikkien kukkien kukkia ja anneta ihmisten elää ja olla rauhassa?

Stalin ja Hitler kiinnostaa siinä määrin että en voi ymmärtää sitä että näennäisen fiksut ihmiset lähtevät niihin vouhotuksiin mukaan. Kyllähän meille on kautta aikain jo lastentarhassa opetettu miten tulisi elää.