Oletko armollinen itsellesi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2009 - 22:00

En osaa sitä jaloa taitoa ja aina yritän liikaa ja en osaa olla tyytyväinen itseeni vaikka kuinka muut kehuisi....Yliyrittäminen on raskasta vaikka kaikki eivät sitä ymmärrä ja ovat kateellisiakin ihan turhasta...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.11.2009 - 21:45

Ilman muuta itselleni olen. Muuten olisi aika hankalaa elää, jos vaatimukset olisivat liiallisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 21:48

Yritän olla. Usein kyllä mietin, että tuon ja tuon olisin voinut paremminkin hoitaa. Mutta tehty mikä tehty. Jos olen loukannut jotakuta toista, yritän asian hyvittää, mutta kyllä hoitamattomat asiat jäävät pahasti painamaan mieltäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 22:03

Tulevaisuus on se mihin voi vaikuttaa. Menneisyydestä tulee yleensä ainakin minulle erilaisia "madonlukuja". "Armollisuus" sanana kuuluu kai laatusanojen joukkoon. En kylläkään ole sille mistään löytänyt "täydellistä" vastausta tai selitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 22:22

Olen ankara itseäni kohtaan. Kaiken pitää olla täydellistä ennen kuin se on hyvin tehty. En ole siis armollinen itsellinen jos sillä tarkoitetaan, että keskiverto käy. Olen yrittänyt muuttaa asennettani mutta se on vaikeaa. Liiallinen ankaruus itseään kohtaan kun ei ole hyväksi. Siinä unohtuu elämisestä nauttiminen ja rentous. Mutta ehkä pikkuhiljaa pääsen minäkin eteenpäin ja opin hyväksymään omat puutteeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 00:41

Olen armollinen itselleni. Pauli Hanhiniemi antaa luvan tehdä niin;

"Tehty mikä tehty
se varmasti kasvaa jo sammalta"

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.11.2009 - 01:53

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2009 - 10:51

Joskus on syytä antaa armon käydä oikeudessa.