Kaivataan hyvien firmojen, alusten ja ravintoloiden nimiä. Valaiden & delfiinien bongailu sekä kalastus kiinnostaa (ja hyvä ruoka)

Matkalla vko 50 Los Cristianoksessa koko perheen (2 aik. ja 2 kouluikäistä lasta) voimin.

Avainsanat: espanja los cristianos

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.11.2009 - 04:09

Los Cristianos on eteläisessä osassa Teneriffaa, Atlantin rannalla. Muistaakseni siinä lähelläkin on eläintarha, mutta me teimme retken Papukaijapuistoon (pohjoiseen Tuin bussilla) ja siellä oli myös kaikenlaisia muita eläimiä (mm. miekkavalaita ja delfiinejä). Osa on matkakuvissani. Siskoni oli käynyt myös toisessa eläintarhassa ja sanoi, että siellä eläimet olivat liian ahtaissa häkeissä. Kannattaa kysellä matkanjärjestäjältä etukäteen. Liput voi ostaa puistosta tai matkanjärjestäjältä. Yhtään nopeammin ei päästy sisälle vaikka oli liput jo valmiina. Kannattaa ottaa pikkuhiluja mukaan sillä siellä on tapana antaa juomarahaa, kun käy vessassa. Siis oikeasti; siivooja on käsi ojossa vessan ovella.

Los Cristianosista on kävelymatka paremmalle hiekkarannalle Playa de las Americasin puolelle. Suosimme sitä koska Cristianosin oma ranta on mustaa laavahiekkaa, sataman tuntumassa. Arvelen, että kalastamaan pääsee kyllä, jos se kiinnostaa. Myös parin päivän retket Gigantesiin ovat mahdollisia. Jos lapsenne ovat leikki-ikäisiä, kannattaa myös käydä leikkipuistoissa. Ne ovat hyvälaatuisia ja siistejä. Parempia kuin Suomessa.

Ruokapaikoista jäi mieleen vain rantakadun pieni brittiläinen keittiö. Tarjoilu oli hyvää, samoin ruoka. Nimeä en muista enää. Americasin puolella on enemmän valinnanvaraa, jos ei välttämättä halua syödä hotellissa. Tosin sisäänheittäjiä oli joka kuppilan edessä iltaisin ja ruokaa sai niistäkin. Emme menneet sisään kun oli pieni lapsi mukana ja juopot britit mölisivät. Suurimmassa osassa oli ruokalistat myös suomeksi (kadulla).

Muista kysyä Spar-markettia hotellin respasta. Sinne on rinnettä ylös 1- 2 km ja hinnat edullisemmat kuin minimarketeissa. Valikoimakin oli varsin kattava ja hedelmät ja vihannekset hyvälaatuisia. Ne tulevat Gran Canarialta. Vesi kannattaa ostaa kaupasta vaikka väittävät, että vesi on puhdasta.

Mitä tulee muutenkin veteen, Kanarialla sen säästäminen on suotavaa sillä vettä on ajoittain vähän. Nyt Teneriffalla on kuitenkin satanut paljon. Toivottavasti matkanne aikana sää suosii ja aurinko paistaa. :)

Lisätty: 26.11.2009 - 04:13

Hotellista kuin hotellista saa esitteet kaikenlaisista kissanristiäisistä ja eläintarhoista vesipuistoihin. Englannilla pärjää, jos ei osaa espanjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.11.2009 - 07:56

Ei taida löytyä ravintolaa, joka tarjoaa noista tehtyä ruokaa?
Tuskin pääset kalastamaankaan. Tiskin alta saattaisi löytyä kovalla rahalla.
Minä söisin täällä ainakin kerran: www.etenerife.com/overseas-o...aurant.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 14:14

ravintolat ovat parhaat playa del inglesin alueella.