Nyt tulee tositarina kulkukauppiaista?

Jo 50-luvulla alkoi pohjanmaalta kiertää huonekalukaupppiaita maata. Meillekin tuli yksi ja isoisä oli tuvassa, vieras vähän rehvakkaasti tervehti ja sanoi olevansa ylitalon kusti.
Ukko oli vähän huono kuulonen, meni pankon lähelle ja ruikkasi pitkän syljen tokaisten "jo on hyvin kustu".

Avainsanat: ylitalonkustu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.11.2009 - 22:11

Tapahtui reilut pari kuukautta sitten ihan oikeesti:
Ajoi kalakauppias pihaan ja tuli kysymään että ostanko kalaa. Kysyin mitä olis tarjolla.
Sanoi olevan muikkua, lahnaa ja ahventa.
Tyhjensin sille kolikkopussini käteen jossa oli pientä hilua pari-kolme euroo nähdäkseni, ja sanoin kun annoin tyhjän muoviämpärin käteen että tuo muikkuja koko rahalla.
Ihmettelin jo vähän kun kauppias viipy ja viipy mutta tulihan hän viimein sisälle takaisin.
Oli koko ämpäri täynnä hottamuikkua ja sanoi olevan tasaraha.
Siinä sit menikin koko loppupäivä askaroidessa muikkujen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.11.2009 - 21:46

Entisessä maalaistalossa tuppasi ovi talvisin jäätymään, niin että piti kirveellä hakata sisäpuolelta auki mikäli ulos halusi.
Sattuipa kulkukauppias osumaan taloon ja koputteli oveen. Isäntä kysymään: "Kuka siellä"? Kulkukauppias, kuului vastaus. Isäntä hihkaisi emännälle tupaan: "Hei, missä kirves on. Kulkukauppias on oven takana".
Kun ovi vihdoin saatiin auki, niin ei näkynyt kulkukauppiasta. Lumi vain pöllysi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 22:19

Väänänen oli joutunut kiven sisään. Vankilan johtaja selosti tulokkaalle, että jokaiselle pyritään antamaan ammattia vastaavaa työtä.
- Eikö olekin hyvä juttu?
- Kyllä vain! ilahtui Väänänen, minä olen kulkukauppias!