Kuinka monen maan rajat osaatte piirtää suurinpiirtein tunnistettavasti? Minulla se taitaa jäädä tähän Suomineitoon.

Avainsanat: kartta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 25.11.2009 - 13:40

Taitaa jäädä miullakin suomeen

Kysyjän kommentti

Kiitti vastauksestasi. Tarkoitus oli piirtää valkoiselle paperille yksi maa kerrallaan eikä tarvii sijoittaa mihinkään muiden valtioiden viereen. Ehkä nyt tuo Italiakin tosiaan onnistuisi. Vastauksesi kuulosti yhtä fiksulta kuin minunkin. Siksi valitsin parhaaksi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.11.2009 - 18:58

riippuu nyt millä tarkuudella pitäis olla, kyllä varmaan parikymmentä ainakin onnistuisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 19:03

Suomi,ruotsi,norja,tanska ja viro mutta muut menis pieleen jaa,no ehkä islanti menis jotenkin

Lisätty: 24.11.2009 - 19:05

Niin,pitikö ne oikeisiin paikkoihin sijoitella?Kyllähän esim."saapasmaan" osaa piirtää mutta sijoittelu onkin jo toinen juttu....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 19:07

Suomi, Ruotsi,Norja,Tanska,Englanti,Irlanti, Espanja, Portugali,Italia,Islanti,Bulgaria nämä ainakin helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 19:31

Pohjoismaat, Kreikka, Italia ja Kypros ainakin onnistuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 19:39

Jaa-a, melkoisia rembrantteja... miulla onnistuu maapallon ääriviivat suht hyvin. Kuunkin osaan joskus ja jopa pari tähteä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 19:53

Riippuu siitä, annetaanko täysin tyhjä paperi vaiko sellainen, jossa on MAANOSIEN ääriviivat valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 19:58

eiköhän nämä Euroopan maat pääosin onnistuisi, muutamia helpompia tuolta muistakin maanosista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 20:21

Pohjoismaat todennäköisesti onnistus joten kuten. Mutta laitan pipsa 10:ä paremmaks. Otavan osaan piirtää, en vain tiedä sijoittelua jos pitäs saada samalle paperille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.11.2009 - 20:21

Aika monta osaisin tunnistettavasti. Pohjoismaat kaikki ja suurimman osan Eurooppaa. Kanadakin jotenkuten onnistuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 20:35

Jos sais luntata ensin kartasta vähän muistiin niin silloin saattaisi
muistaa pohjoismaat, euroopasta osan ja Afikan maista osasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 23:37

Saako samaisen tehtävän palapelinä?
Afrikan valtiot on helppoja nakkeja,viivotin ja kynä käteen ja valtioiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 00:00

Eiköhän Eurooppa onnistuisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 06:52

Kartasta löytää montakin maata mutta jos olisi pelkkä pallo johon pitäisi piirtää parisataa maata niin eihän siitä mitään tulisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 07:26

no ehkä pohjoismaat, ranska, espanja/portugali, italia.. pohjois-amerikka, meksiko, etelä-amerikka.. tai ehkä vaan haaveilen :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 09:05

Ainakin kaikki pohjoismaat menee "siitä vaan", samoin Baltian maat, Saksa, Puola, Islanti ym. Eli Eurooppa on hallinnassa, jos nyt ei ihan jokaista mutkaa tarvitse olla huomioituna. Maantieto oli koulussa vahva alue minulle, olin silloisessa kansakoulussa luokan maantiedonmestari, eräs kundi tuli toiselle sijalle jatkuvasti ja muistaa sen vieläkin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 11:27

No en ole kyllä koskaan kokeillut.Mutta luulisin et sellaien maan voisin piirtää missä on helpot rajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 04:16

Suomi, Venäjä, USA, Peru, Italia ja Australia nyt ainakin menee hieman käsi vapisten.