Nyt asiantuntijoille IT kysymys?

Oli lyhyt sähkökatkos ja "mylly" käynnistyi uudelleen herjaten ne asiaankuuluvat herjauksensa.
Salasanat ja ym historia häviää samalla mutta miksi se on alkanut heittämään myös palomuurin pois päältä.
Ylen huolestuttava juttu ja vielä kaikista kolmesta koneestani.

Avainsanat: palomuurin päältälentäminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.11.2009 - 15:23

Sinulla luultavasti on koneessa joku tietoturvaohjelma (F-Secure tai Norton tms.), joka poistaa windowsin palomuurin pois päältä ja käyttää omaansa. Tilanne vaikuttaa siis normaalilta eikä syytä huoleen ole.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.11.2009 - 16:35

Jos jumppiksen seudulla on sähkökatkoja niin hanki koneeseesi
UPS-vara-akku-laite, minulla on sellainen latustka noin 4 cm leveä ja
20 cm korkea, se kytkeytyy salamannopeasti päälle jos sähköt pätkii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 18:25

Tyypillistä silloin kun tietokone sammuu ei normaalia reittiä ennalta arvaamatta, siis käynnistä - sammuta käyttäjän toimesta. Tietokone ei ehdi tallettaa kaikkia käytössä olevia tietoja kovalevylle, vaan ne katoavat bittiavaruuteen, kunnes käyttäjä kirjautuu taas koneellen ja käynnistää uudelleen kaikki haluamansa ohjelmat. Tässä pilee muuten se vaara, että käyttöjärjestelmä saattaa myös vioittua ja silloin se on otettava käyttöön backupista tai asennettava kokonaan ohjelmineen kaikkineen uudestaan.