Iskias vaivaa. Onko muillakin? Jotain mkä vähän helpottas?

vasen puoli aivan jumissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 24.11.2009 - 10:59

Tuttu juttu. Minua neuvottiin aina vain venyttämään ja venyttämään lihaksia. Ja muutenkin pitää selkälihakset kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.11.2009 - 22:18

Parast aikaa koskee ja vasemmalle puolelle minullakin. Menee yleensä ohi omia aikojaan. Mitään helpottavaa en ole siihen toistaiseksi tarvinnut. Muutaman päivän kestää ja sitten loppuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 22:19

Kun pahaksi äityy, laitan illalla Mobilatia ja nappaan särkylääkkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 22:21

Iskias vaivaa aikaajoin,mutta uskopois siihen auttaa lampaannahka,niitä on saatavissa lampureilta.Tämä on auttanut minua ja miestäni.Sen kyllä pitää olla aito lampaannahka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 22:26

Käyppä selläes lattialle ja nosta jalat vaikka jonkun rahin,tuoli tai sohvan päälle..ja olet rennosti...minulla sellainen geelipussi pakastimessa jatkuvasti...minkä voi littaa selän alle...niin aika paljon helpottaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 23:16

Minulla on pahoja alaselän välilevyjä kulumia ja joskus menin varpaista tunto.En tiennyt,että sitä sanotaan iskiakseksi ja luulin iskiaan olevan joku lihassärky mutta lääkäri selvitti karun totuuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 09:29

Minullakin oli työpaikkalääkärin mukaan iskias, niin sitä syötiinn sitten
kaikenmaailman särkylääkkeet ja kävin töissä usen vuoden.
-Kerran kesälomamatkallani särky äityi niin kovaksi että pitä mennä
kylään lepäämään, särky ei lähtenyt millään pois, seuraavana aamuna
ampulanssi kävi minut hakemassa sairaalaan, tutkivat monta päivää kun
sanoin että minulla on iskias.
Kuvauksissa siellä paljastui että minulla onkin vaikea välilevyn pullistuma
alhaalta päin toisessa nikamassa. Ainut konsti siihen oli leikkaus. Sen jälkeen
ei ole kivistänyt mistään. Oireet välilevyn pullistumaan oli oikean jalan
tunnotomuus ja kävely oli silloin kivuliasta ja nukkuminen. Leikkauksen jälkeen
en ole tarvinnut syödä mitään särkylääkkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 10:37

Kuulemma auttaa jos muuripadassa lempii! Vanhojen ukkoin ohje viime vuosituhannelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 23:46

Yhdyn Idan vastaukseen. Jos issiaskipu on paha, särkylääkkeistä ei ole kummemmin apua. Venyttely ja lihashuolto ovat parhaimmat lääkkeet.
Toi Jumppiksen ohje käy hyvin lihashuolloksi selälle.