miksi kyynärpäät natisee kun punnertaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.11.2009 - 03:07

Huvittavaa kyllä, suurin osa Googlen antamista vastauksista nivelten narinalle johtaa autoaiheisiin keskusteluihin :D

"Narina johtuu todennäköisesti nivelpintojen kulumisesta."
Kaikenlaiset omega-jutut ovat hyväksi nivelille. Yksi tällainen on www.moller.fi/index.php?opti...;Itemid=11 Lienee syytä miettiä sitäkin, että voiko kuntoilla niin, ettei itse niveleen kohdistu liikaa rasitetta. Onhan kyynerpää kohtisuorassa jne. Niiden on tarkoitus palvella koko eliniän ja nivelkipu on todella epämukavaa kipua. Teininä harrastettiin sormien naksuttelua ja lopputulos ei ollut kovin hauska. Sormet ja ranteet naksuu mulla edelleen epänormaalin paljon. Tietokoneella kirjoittaessakin täytyy olla hyvä tuki tai ranne kipeytyy heti.

Täysin hyödytöntä tietoa:
Syötän muuten pappakoirallemme glucosamiinia, koska sillä todettiin edellisessä terveystarkastuksessa lievää nivelrikon alkua. Isoäidilleni taasen vaihdettiin tekonivel nivelrikon vuoksi. Hän niksahteli ja naksahteli, rusahteli ja poksahteli ihan tosissaan sitä ennen.

Lähteet:
www.verkkoklinikka.fi/verkko...ys/4956864

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

X
Vastattu: 23.11.2009 - 01:10

Hyvä kysymys! Itselläni näin ei käy, mutta käteni natisevat kun nostelen painoja.

Odotan vastauksia innolla. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 09:35

Nivelet ovat varmaan vähän kuivat et tarvitsevat voitelua.Eli lisää liikuntaa vaan kyllä ne siitä nöyrtyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.11.2009 - 09:39

Olisikohan kenties liikaa painoa niiden kannatettavanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 10:15

Jos kokeilet olla punnertamatta jonkin aikaa ja otat sisäisesti öljykuurin,minä en ainakaan punnertais jos narisisi kyynärpäissä,jos ne valittavat painetta?Entä jos polvesi narisisivat,sama kuuri olis mun kehotus,tai vähemmän painoa nostettavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 12:46

Minä kun punnerran niin tahtoo tuo peräpää vähän narahdella vain ja ainostaan kuten kyntöruunalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 17:47

Minulla natisee joka nivelet...kun käyn kuntosalilla..eiköhän se kuulu asiaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 18:05

Kyllä se ihan luonnollista on,että kyynärpäät ja polvet joskus hieman narahtelee ja ei siihen kannata homiota kiinnittää paitsi jos kipeää tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 21:17

Voi jumpppis, aina ei tartte ees punnertaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 05:05

Ei natise jos ei ole liikaa massaa niiden päällä.
Tosin inkivääri saattaa auttaa.