Oletteko tunteneet olevanne tyhmiä nuorempaan sukupolveen verrattuna esim. tekniikassa ?

Minä tänään sain jälleen kerran huomata tyhmyyteni , minä perjantaista asti olen tuota kännykkää räplännyt ja huonoin tuloksin, 12 v pikkuihminen tuli jätskille ja alkoi tutkimaan kännyä ja pelit heti löysi ja musiikkia lupasi ladata ja otti sen bluetoothin pois ja kertoi mitä kaikkea hienoa tuossa on. Salassa tulee minua opettamaan koulun jälkeen ensi viikolla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2009 - 18:45

se että juniorit osaavat jotain mistä minä en ole kuullutkaan ei vielä saa minua itseäni tyhmäksi tuntemaan, useimmiten kuitenkin on kyse uuden tekniikan käyttöön liittyvistä tempuista jotka opin/opettelen jos niitä tarvitsen

Hyvä muistaa ne miljoonat jutut jotka ovat minulle itsestäänselvyyksiä ja joiden opettelu on näillä 'neropateilla' vasta edessä, eikä se käy bluetoothilla yhtään sen helpommin tai nopeammin kuin minultakaan aikanaan ...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2009 - 17:52

Totta maar. Tekniikka menee niin nopeasti eteenpäin. Esim iPodista tms en ymmärrä mitään. Mutta kun kuuntelee vaikka 20-vuotiaiden juttuja niin tuntuu joskus että heillä ei tuota maalaisjärkeä ole paljoltikaan. Kaikkien pitää antaa tehdä omat virheensä. He eivät usko kun sanotaan ja me ei taas ymmärretä uutta tekniikkaa.

Lisätty: 22.11.2009 - 18:55

Tosin nuo nykynuoret eivät ymmärrä laskutikusta mitään, joka taas oli minun kouluaikanana aikamoinen helpotus matemaattisissa tehtävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 22.11.2009 - 17:56

En vielä, mutta mahdollisesti joskus tulevaisuudessa.... :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 18:01

Mitä sitten tekniikalla tarkoitetaan? Kyllä on poikasilla pitkätie kuljettavana.
Tuli 3D mallit piirrettyä kynällä jo 40 vuotta sitten. Taitaa jaadä tietokonesukupolvelta haaveeksi niiden teko kynällä.

Niin ei ole näkynyt nuorempaa sukupolvea. Itse täytyy tulla tekniikallaan toimeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.11.2009 - 18:38

Antiikin taidot minulla on heihin verrattuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 19:06

Minä olen jo ajat sitten luovuttanut kaikki tekniset hommat 12-vuotiaalle pojalleni. Hänellä tuntuu olevan hallussa niin kännykät, tietokoneet, digiboxit kuin kameratkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 19:37

Ihmettelen kovasti,että olen oppinut kännykkää käyttämään ja vähän tietokonettakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 20:07

En ole tuntenut itseäni vielä hölmöksi, olen jopa joutunut nuorempia
opettamaan esim. tietokoneohjelmien käytössä.
Tuohon tekniikka-asiaan en ota kantaa kun se on niin laaja-alainen kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 00:54

en koskaan,mieluumin toisinpäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 22:57

En tyhmempi, mutta osaan erilaisia taitoja näillä vempeleillä kuin mitä nuoret (lähinnä netti). Olisi kuitenkin hyvä, jos nuoret saisivat mahdollisuuden salaa tai mieluummin ihan julkisesti opettaa meille aikuisille niitä jippoja, mitä he osaavat eri välineillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 04:42

Ei ole ollut oikein mahdollista kun olen ollut atk-tukena kahdessakin firmassa normi duunin ohella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 05:27

Ei se ole tyhmyyttä, jos ei kaikkea hallitse. Minun poikani on melko noheva tietotekniikka- ja kännykkäasioissa, mutta silti ei ymmärtänyt, ettei 2 G:n yhteydestä kannata maksaa kun sitä ei ole edes saatavilla vaikka myyjä sellaista yritti kovasti myydä. (Kyseessä alue, jolle saa max. 1 G:n yhteyden nettitikun kautta)