Aamuvirkkuna katselin uutisantia ja siellä oli veteraanijärjestön varallisuudesta kirjoitusta. Miten varat tulisi käyttää?

yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/...origin=rss
Ovatkohan kaikki päässeet tasapuolisesti kuntoutuksiin jne.

Avainsanat: pieni veteraani invalidi sota porukka jäljellä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2009 - 12:09

Joitain vuosia sitten tuli TVstä dokumentti,missä kerrottiin kuinka varakas säätiö on.Kuinka monta(useita) arvohuoneustoa omistavat Hgissä(Eira) yms.Rahaahan menee jakoon avustuksina myös sotainvalidien leskille ym.lähihenkilöille.
Muistaakseni mun isä oli jollain "leirillä"Kauniaisissa ja jollain kylpylälomalla säätiön tuella.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 22.11.2009 - 11:08

Yksi vuosi oli juttua, että tasapuolisuus ei kuntoutusasioissa toimi. Jotkut olivat päässeet usein, toiset vain yhden ainoan kerran. Nyt olisi hyvä se asia korjata. Ja myös osa veteraaneista elää heikoissa olosuhteissa. Voisi heidänkin elinolojaan parantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 11:12

kun veteraanit on kuolleet niin johtajat jakaa rahat keskenään,niin tehdään suomessa ,on vanha käytäntö,ns.maan tapa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 11:18

Tästä minäkin olen täälläkin paasannut moneen kertaan. Kun sanoin etten anna rahaa veteraani keräykseen. Joku purisi etten ymmärrä veteraaneja. Kyllä silloinkin kiehuin yli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 11:40

Nämä kuntoutus asiat eivät kai ole tasapuolisia,tunnen ihmisen joka ei ole päässyt kertaakaan vaikka on anonut.Nyt hän on niin hupa,että ei voisi sinne edes mennä kuntonsa puoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 12:20

Isävainaani, sotainvaliidi, kävi jonkun kerran kuntoutuksissa ja viimeisestä kuntoutuksesta ei toipunut. Kuoli alta kahden viikon, no olihan tuo jo liki 90 ajastaikaa nähnyt.

Nyt pyytäjille sanon että ei tipu kun niin honosti tappalivat että isämaa meni! Minulla se kulkee kynsien alla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 19:26

Kaikilla veteraaneilla pitäisi olla ehdottomasti mahdollisuus päästä vähintään kerran vuodessa kuntoutukseen. Myös kotona asumista tulisi tukea esim. rakentamalla portaisiin kaiteita, lahjoittamalla turvapuhelimia, tarjoamalla siivous-, asiointi- ja muuta apua. Veteraanijärjestöjen rahat tulisi ehdottomasti käyttää veteraanien hyväksi nyt, kun heitä vielä on olemassa. Kymmenen vuoden päästäkö se kaikki veteraanijärjestöjen varallisuus jaetaan parempiin taskuihin?!
Isäni vietti viisi vuotta sodassa, kuntoukseen hän pääsi elinaikanaan 3-4 kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 04:08

Niin monta milliä on jäljellä että jokainen voisi asua loppuelämänsä vaikka Ikaalisten kylpylässä.