dyykkaatko?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2009 - 05:27

riippuu mitä slangia puhut,

en kaivele roskiksia, ( dyykata = kaivaa, esim roskiksia ), mutta

dyykkaan jonkkaan (jonkka = Vesi. Meri, joki, järvi, allas)

dyykata jonkkaan = (hypätä mereen jne.)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2009 - 07:17

En!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 07:19

En dyykkaa roskiksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 08:22

Kantsuis dyykata safkaa jonkin klafkan roskiksesta ei tarttis stikkaa fyrkkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 10:08

Dyykkaan joskus paperinkeräys laatikosta jonkun lehden kun vien sinne omiani ja otan joskus ikäänkiun vaihtureita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 10:34

En tarkoituksella. Roskiksen vierestä olen joskus ottanut joitain lautoja tms jos siinä on minulle tarpeellista jätetty. Poikani kertoi, että tietyn pikaruokapaikan sisäpiiristä oli tullut tieto roskiin vietävistä hyvistä tuotteista ja sieltä kävivät ruokansa kaverinsa kanssa noutamassa. En tuomitse vaan lähinnä kannustan tuollaiseen . Turha tuhlaaminen on pahaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.11.2009 - 11:00

En dyykkaa ainakaan roskiksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 11:27

En minäkään dyykkaa roskista saadakseni safgaa,joskus jonkkaan(tosi lämpimään vodaan),mutta papruroskiksesta jonkun lehden ohimennen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 14:07

En yleensä, sama vika kuin toisilla joskus vllkaisen paperi roskista olisko siellä vaihtureita, mutta enpä juuri sitä kaivele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 16:27

Voisin dyykata, jos olisi näitä aukinaisia roskiksia, mutta meidän pitäjässä siirtyivät niihin kaupan kyljessä oleviin pömpelimalleihin, jotta dyykkaaminen yleisesti loppuisi. Tunnen paljon dyykkareita, niitähän täällä piisaa.

Yleensäkin tyhmää työntää paljon kaikkea käyttökelpoista romua kaatopaikoille, esim. keittiön kaapistoja, joita voi käyttää vielä varastokaappeina.
Myös päiväysvanhat tuotteet voisi jakaa köyhille ilmaiseksi. Vastuun ottakoot he jotka niitä uskaltaa syödä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.11.2009 - 18:15

Pois se minusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 19:38

Lehtienkeräyslaatikosta otin kerran paksun, narulla sidotun nipun Kodin Kuvalehtiä. Eräästä valtionvirastosta heittivät roskalavalle todella hyväkuntoista tavaraa. Pelastimme sieltä mm. valaisimia, työtuolin, pystynaulakon, pahvilaatikollisen kahvikuppeja ja leipälautasia, kaksi lipastoa ja yhden pöydän.Kaikki oikein hyväkuntoisia. Ruokaa en voisi kuvitella dyykkaavani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.11.2009 - 02:09

en dyykkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 03:29

Niin köyhä en ole koskaan ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 03:48

Ei ole ollut tarvetta siihen. Toisaalta ruotsissa sitä harrastaa miljönääri joten ei se välttämättä liity köyhyyteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 22:19

en dyykkaa, lapsena kiellettiin roskiksia tonkimasta ja kuuliaisena kakarana uskon kieltoa vieläkin