Ottamisen raja, mikä on liiallista ja mikä kohtuullista?

Uskon että monikin ottaa tänä iltana ns, miestä väkevämpää.

Avainsanat: kohtuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2009 - 01:48

Mutulla vastaan, että kun on hauskaa, muttei huono olo. Hallitsee ajatuksensa sekä liikkeensä ja pystyy pitämään huolta itsestään ja läheisistään. Seuraavana päivänä ei tarvitse potea morkkista eikä krapulaa.

Faktatietoa rajoista www.ktl.fi/portal/suomi/tiet...tuukaytto/

Kysyjän kommentti

Kiitos, kyllä se mutu taitaa olla paras mittari - hänellä jolla on mutu hallinnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2009 - 01:45

Eikö aivonystyrät toimi? Et sitten keksinyt mitään yhtään vaikeempaa vastattavaa? Eihän tollaseen kysymykseen oo kellään mitään oikeeta paikkansapitävää vastausta. Jokaisella on oma kohtuutensa ja liiallisuutensa. Mahdoton vastattava tää kyssäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 08:33

Millä sen mittaa?. Kuka sen mittaa?. Lääkärikö vai itse, ympäristö vai laki, omahyväiset raivoraittiit lähimmäiset, uskonnot tai milloin mitkäkin tahot. Useimmilla on vahvat mielipiteet asiasta ja niitä riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 10:38

No,tietysti sen mittaa oma nuppi.Eilen meni vähän myöhään hyvässä seurassa ja ihan mukavasti meni.Tunnen joitain entisiä"dokuja"jotka eivät uskalla yskänlääkettä ottaa kun pelkäävät jotta siitä se lähtee ja mopedi karkaa käsistä mutta mikäs siinä.Kahville lähdin eilenkin työkaverin luo ja piti vaan pienet ottaa ja tuli aika monet pienet otettuakin mutta ei se nyt harmita vaikka vähän on pää pipi.Ulkona paistaa aurinko pitkästä aikaa ja ei kun kävelemään raittiiseen ilmaan niin elämä hymyilee taas!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.11.2009 - 10:53

Se on liiallista kun menettää tekemisen ja sanomisen kontrollin. Kohtuus sitten vastaavasti sitä, että järki säilyy ja sen myötä myös puhuminen ja tekeminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 16:45

Sopivasti silloin kun aamulla voi herätä ja puhaltaa nollan eikä nuppia kiristä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 19:47

Jokainen varmaan tietää omat rajansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.11.2009 - 02:10

Jokaisella henkilökohtainen, itselläni kohtuus on siinä noin kuuden pullon rajoilla putkeen juotuna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 15:11

Voihan Ida Turkissa ei ollut mittoja mitä otimme,,,ja parvekkeella poltimme vielä kynttilöitä...ja meni kyytipojaksi vielä yksi valkkarri...ja parhaimpina iltona kyllä meni 2 pulloa...ja joka aamu klo 7 herätys..ja likat oli aina pirteenä..kun piti lähteä aamupalalle..ja taas matka jatkui...ihanaa elämää kun sai lomailla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 03:34

Omalla kohdallani raja on nyt tyttären hyvinvoinnissa, kyllä pari kertaa kk tekee mieli ottaa hieman vaikka sahtia mutta nyt on vaan se tilanne että pari vuotta pitää passata sahdit ja muut mahdit. Kohtuullista on se että en ota mitään vaan olen valppaana ettei tytär tukehdu esim. muumipeikon häntään yöllä...