Mikälainen laite täytyy olla,että saa dikikuvat siirrtettyä tietokoneelle?

Avainsanat: kuvat tietokone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.11.2009 - 17:57

Välijohto kamerasta tai kortinlukija.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2009 - 18:13

mie pistän ixuksen kiinni ja konneelle männee... tarviiko tuohon mittää. Siis piuha!!! Olin ylimielinen.. anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 18:19

Bluetooth varustettu kamera siirtää ilman johtoja kuvat tietokoneelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 19:57

Tarvitaan mmssa usb-kaapeli,joka tulee yleensä kameran mukana,tai kortinlukijallakin homma pelittää sekä jumppiksen mainitsema systeemi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 19:59

Jos sinulla on kamera niin sen mukana on yleensä ostohetkellä mukana
piuha. Laitat vaan pihan toisen pään kameraan ja toisen pään tietokoneen
näppäimistön viereen olevaan reikään johon myös muistitikku laitetaan,
piuha on noin metrin pituinen. Kännykkä kameralla otetut kuvat siirretään
samalla tavalla. Kun siirrät kuvia niin tietokoneesi ruudulle tulee ikoni,
sen kun avaat niin näet siellä olevat kuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 20:20

Digikameroissa käytetään usein USB-kaapelia, jolloin tietokoneessa on oltava USB-liitin. Kameran mukana tulee yleensä CD-levyillä ohjelma(t) jonka voi asentaa (ei aina välttämätöntä) tietokoneeseen kuvien siirtämistä varten. Joissakin kameroissa voi olla Firewire -liitin tai Bluetooth langaton siirtomahdollisuus.
Tämä on ehkä suositeltavin ja turvallisin tapa.

Toinen tapa on ns. muistikortinlukijan käyttäminen, aika yleinen muistikorttityyppi on SD, SDHC tai microSD, jos tietokoneessa ei ole lukijaa valmiina, niin erillisen lukijan voi ostaa, ne on aika halpoja nykyään, ulkoisen muistikortinlukijan kytkemiseksi tietokoneessa tarvitaan taas sitä USB-liitintä. Tällöin otetaan itse muistikortti ulos kamerasta ja laitetaan lukijaan, kun muistikortti työnnetään lukijaan, niin se tulee Työpöydälle näkyviin "SD Card (E:)" sekä vaihtoehdot mitä tehdä.
Se näkyy myös "Oma tietokone" -ikkunassa aivan niinkuin muutkin ulkoiset muistivälineet, kuten USB-muistitikut, esim. "Siirrettävä levy (E)", jos ei tule näkyviin niin paina Oma tietokone -ikkunassa Näytä ja Päivitä. Tämän jälkeen voit klikata auki sen kansioita ja kopioida tai siirtää kuvia sieltä haluamaasi paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 22:41

Tuo usb-kaapeli on mielestäni paras vaihtoehto. Bluetooth-yhteys on "varastettavissa ja siksi turvaton".
Kuvatiedostot voit siirtää normaalisti resurssienhallinnassa luomallesi kansiolle tietokoneessa.
Älä ekaks siirrä, vaan ainoastaan kopioit ettet menetä niitä minkään hölmöilyn seurauksena.
Jos käyttämäsi mediasoitin pystyy ne kuvat sit näyttämään..niin ok. Jos ei, niin ne on pakattu johonkin tiettyyn formaattiin joka taas pitäs avata jotta voit niitä katsella. Semmoiseen pystyviä ohjelmia on maailmalla yllin kyllin, mutta jos sinulla ei ole kokemustan niiden käytöstä niin suosittelen että kysyt joltakin jolla on. Sama pätee erilaisiin videoformaatteihin. (tässä asiassa ei kai tule koskaan mitään kansainvälistä standardia.)
Toivottavasti voit nauttia kuvistasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 23:51

jos oikein muistan, en jaksa katsoa mutta mun kamerassa muistaakseni se johto on siinä samassa millä ladataankin eli otetaan vaan siitä mikä tungetaan pistorasiaan niin se piuha irti ja sieltä tulee usb liitin ja sitten koneeseen kiinni, voi kyllä olla että sekoitin sen nyt johonki toiseen laitteeseen mutta ainakin jossain mun "leikkikaluissa" on sellanen systeemi

Lisätty: 22.11.2009 - 00:01

joo tarkistin asian ainakin mun samsung st 500 kamerassa se usb piuha tulee siitä samasta millä ladataankin ottaa vaan sen pään pois niin sen saa suoraa koneeseen

Lisätty: 22.11.2009 - 00:04

tietenkin voin myös ottaa micro sd muistikorttini pois kamerasta ja laittaa sen siihen mukana tulleeseen adapteriin ja sitten kortinlukijaan joka on koneessani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 21:37

Minä käytän kortinlukijaa. Näppärä pieni laite,jonka hinta oli muistaakseni 25€.