Joko olette hankkineet joulukukkia? Sorruin tänään kaupassa yhteen punaiseen hyasinttiin.

Avainsanat: joulukukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.11.2009 - 18:37

En ole ostanut enkä hanki koska tunnustan olevani niin hölmö että en osaa heittää aikaisempiakaan joukukorien mukana tulleita amarylliksiä tai joulukaktuksia pois...

Niitä sitten raijataan kesän kynnyksellä ulos ja syssyllä sisään - kukkivat kauniisti lokakuussa kun eivät ilmeisesti itse ymmärrä olevansa joulukukkia ja että pitäisi kukkia vasta jouluna:)

Kysyjän kommentti

Niinhän niitä kukkia usein hoitaa kun hyviä ystäviä. Parhaansa yrittää. Mullakin tuossa viheriöi viime joulun joulutähti isona pensaana ja hyasintinmukulat kukitan kesällä aina uudelleen. Amaryllistä en oikein saa kukkimaan uudelleen. Joulukaktuksia on ihan liikaa kertynyt. Silloin kun on kukkienvaihtopäällä pitäisi laittaa kaikki kukat uusiksi ilman huonoa omaatuntoa. Kiitti vastauksestasi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2009 - 16:37

En ole enkä hanki,sillä tuolle kukalle olen allerginen.viettänen pitkästä aikaa Joilun vankempieni luina ja kukkakauppa on vastapäätä että kukkia riittänee. en osta kinkkua enkä kuusta kun en ole kotona.kuusi varmaan haetaan omasta metsästä niin maanomistaja ei varmasti puutu asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.11.2009 - 17:15

Ostin viikolla sinisen ja valkoisen hyasintin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 17:28

En ole vielä.Vasta vähän ennen aattoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 17:38

Hyasintti on kauniskukka,mutta en siedä sen tuoksua.Lähempänä joulua ostan joulukaktuksen ja amaryllyksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 17:47

En ole vielä.Ens kuussa ostan joulutähden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 17:57

En ole hankkinut, enkä hanki. Työt kun taukoaa, niin painelen mökille joulun viettoon.
Siellä en tartte kuin minimaaliset eväät ja joulumussiikkia ja pullon kossuu. A vot ja joulu urkenee miullekii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 20:01

En varmaan vielä,mutta sitten aikanaan hankin,jos olen paikalla,mutta se on kaikkea muuta kuin hyasintti,tavallisesti pari vanainen amaryllis viehättää mua,sitä paitsi se ei haise.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 20:48

Minkäs teet, kun allergisuus vaivaa? En oikeita kukkia pysty hankkimaan koska vaimoni on niille yliherkkä. Se kanarian rikkaruoho saa häneltä korvakäytävät turpoomaan umpeen ja hajusintti aiheuttaa aivastelua ja nuhaa. Siispä noudan arkistosta monivärisen kukka-asetelman ja kytken pistotulpan pistorasiaan. Sit loppiaisena roudaan sen takaisin arkistoon. Siitä se on hyvä että toimii hyvin myöskin yövalona. Ei tarvitse muita valoja sytytellä kun hiippailee keskellä yötä vesilasillista ottamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 20:53

En mutta eilen sorruin joulutorttuun :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.11.2009 - 21:47

En ole hankkinut. Eihän vielä ole joulu. Vaan ei sen puoleen, en jouluksikaan hanki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 22:17

ei o, ei tu, eikä tilata

mennään pois sinne missä ne kasvavat pihalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 00:10

Kukkia on kämppä nytkin täynnä kun tuon joskus "töitä kotiin".Tuossa puhuvat joulukaktuksista vaik ei oikeasti semmoisia olekaan...;O Ja pääsiäiskaktuksia....mutta antaa kaikkien kukkien kukkia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 13:03

Juhuu! Ostin Plantagenista sellaisen joulutähden, tekokukan. Se riittää minulle kiitos! Se on kaunis ja sen voi laittaa verannalle. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 21:43

Harvoin hankin itse joulukukkia, koska yleensä saamme niitä useampia kappaleita lahjaksi. Mutta jos jostain syystä ei vielä aatonaattona ole yhtään hyasinttia meillä, niin sellaisen käyn sitten itse ostamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.11.2009 - 02:14

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 02:56

en ole

Tytär teki kerhossa aivan ihanan hyasintin joka näyttää metrin päästä aivan oikealta. Se saanee riittää meille tänä jouluna ellei toisesta kerhosta tule samanlaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 09:57

Tulppaanikimpun ostin mutta olen iemtellyt miksihän tänä vuonna on hyasintteja niin vähän saatavana ja nekin joita on, ovat aika pieniä ja surkean näköisiä. Hyasintti on mielestäni kaunis mutta tuoksun takia hieman hankala.