Miksikähän ravintoloista saa viinaa sunnuntaisin?

Sitähän saa juoda siellä vaikka kuinka paljon.

Lisätty: 21.11.2009 - 16:43

Tarkoitan sitä kun ravintolan vieressä on Alko mutta ne ovat kiinni sunnuntaisin,
tulisi ihmisillekin halvemmaksi ostaa juomansa kaupasta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2009 - 02:48

Saahan periaatteessa kaupastakin, kun vetäisee korin olutta niin aikalailla viinan vaikutus siitä tulee. Jos Malmikumpu myy viinaa niin myy olutta myös tien toisella puolella oleva k-kauppa.
Ja alkon vieressä oleva valintatalo...

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Minä tiedän missä Malmikumpu muuten on, ei ole pitkä
matka täältä meiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2009 - 15:22

Siksi,kun ne ovat ravintoloita.Kyllä tarjoiluun stoppi tulee,kun alkaa kännissä örveltää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 15:26

Aikamoinen kysymys.Ravintolat ovat usein varustettuna anniskeluoikeudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.11.2009 - 15:53

Enemmän outoa olisi jos ei saisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.11.2009 - 17:11

Sen takia ne varmaan onkin sunnuntaisin auki koska se alko on kiinni. Pitäähän janoisille Jepeille suun kostutetta olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 17:51

Ihan sama mistä sitä viinaa saa, jos siltä tuntuu. Etenkin silloin, kun omassa komootissa ei sitä satu olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 18:32

Nälkäiset on ruokittava ja janoiset juotettava. Jotakin sensuuntaista taitaa lukea bibliassakin. Jos alko auki niin ravintola konkurssi. Ei mee kaikkien mieliksi mitenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 02:23

Yökerhossa käymisen perimmäinen ajatus on sosiaalinen tapahtuma. Alkossa käyminen ei ole viihdettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 08:10

On ihmisiä jotka haluavat nauttia alkojuomansa ravintolassa ystäviä tapaillen. Käydä syömässä sunnuntaina ja nauttia viinistä, oluesta jne.
Halvemmaksi toki tulee valmistaa viininsä tai viinansa itse ja tissutella sitä yksikseen jossain korven nurkissa.
Olisi mielestäni parempi että kaikkia alkoholia saisi ostaa joka kaupasta ja kioskeista vapaasti joka päivä. Jäisi pois se alkoholin tuoma lumo ja humalla rehvastelu, siten että humalassa oleminen olisi paremminkin häpeä kuin kehumisen aihe.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 09:04

Ne ovat ravintoloita joihin ihmiset menevät esim. syömään. Alkossa en ole koskaan nähnyt ruokatarjoilua vai onko jossain!?
Ravintola on myös tapaamispaikka jonne mennään tapaamaan ystäviä. Alkosta taas ostetaan ruokajuomat kotiin. Ei se määrä vaan laatu, pätee tähän aika hyvin.
Kummallista että moni suomalainen yhdistää Alkon ja ravintolan aina viinaan ja se jatkumo ei näytä loppuvan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 17:57

ohi ovat ne ajat jolloin sunnuntaisin kaikki muu oli kiellettyä paitsi kirkossakäynti (silloin muuten papeilla oli viinankeitto-oikeus ja myivätkin sitä heti kirkonmenojen jälkeen)