Vihanneskeitto maistuu liikaa lantulle:-( ,millä mausteella tms.peitän sen maun; makuasiaa,näppärät napsukaiset.

keitossa porkkanaa,maa-artisokkaa,sipulia(puna&valko) ja lanttua koskenlaskijalla höystetty.

Lisätty: 21.11.2009 - 20:05

Tattista napsut,mutta myöhästä pyristellä,kun on* housussa eli se oli sosekeittoa ja vaikea kauhoa lanttua pois ;-).Sitä tarkoitin et on makuasia,minusta lanttu on liian voimakkaan makuista ja jostain toisesta taas ihanaa...liika on aina liikaa.Kiitos vinkeistä,lipstikka unohtui kasvimaalle,oma moka,olis voinu kokeilla.

Avainsanat: lantun makua lievemmäksi millä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2009 - 00:06

Lantun sekaan käy rosmariini. Keittoon kannattaa lisätä hieman sokeria. Eivät poista lantun makua, vaan tasapainottavat kaikkia muita makuja myös.

Kysyjän kommentti

Kiitos,olivat hyviä ohjeita kaikki,mutta ens kerralla sovellan viisasta käytännön ohjetta,vähemmän lanttua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2009 - 12:54

Jos perunaa keittäisit siihen vielä, siinä kun on tuota juustoa jo niin ei varmaan mikään smetanakaan pehmennä lantun makua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 13:01

Makuasioista ei sovi kiistellä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 13:45

Olet laittanut lanttua liikaa ja sen makua on huono saada pois,kun on niin voimakasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 14:46

Koeta jotenkin ottaa ne lantut sieltä keitosta pois kokonaan,
voi lantunmakukin vähentyä samalla. Tai syö ne lantut ensin kaikki
pois ja huomenna sitten syöt loput keitostasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.11.2009 - 15:58

Mutta lanttuhan on hyvää. Miksi sitä makua pitäisi miedontaa. Seuraavaan keittoon hiukan vähemmän lanttua, niin saat miedomman makuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.11.2009 - 16:32

perunaa ei kannata käyttää, koska se on epäterveellinen tärkkelys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 16:46

kokeileppa lipstikkaa. On aikamoinen keittomauste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.11.2009 - 17:09

Muuta konstia en tiedä kuin tuoretta kurkkua pöytään. Kurkku tasapainottaa voimakkaita makuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 17:48

Smetanaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 18:14

Kävi sit nuunkuin eräälle kokille: "kaipaa ainoastaan hiukan vähemmän suolaa". Jos tuo olis mun ongelma niin kauhoisin lantut pois keitosta ja lisäisin rasvatonta/vähärasvaista jauhelihaa. Sit keittoaikaa senverran että jauheliha on kypsää, ja eikun kohti höpötintä. Perunan käytöstä olen eri mieltä sepporaty:n kanssa.
Ravintoterapeutit nimenomaan kehoittavat syömään enemmän perunaa ja nimenomaan keitettynä. Ei mitään rasvaista ranskalaista tai lastuina. Lipstikka on ainamarinalta oiva veto. Sen käytössä kannattaa kuitenkin olla varovainen.