X
Kysytty: 21.11.2009 - 01:19

Mistä saisin töitä opiskelujeni ohelle? Onko sinulla kokemusta?

Hei!

Olen 17 ja opiskelen kauppaoppilaitoksessa toisella luokalla ja tarvitsisin jonkun työpaikan jossa voisin olla max 5h koulupäiväni jälkeen töissä. Molin sivulle yms. on turha opastella, niitä jo katton urakalla mutta mistä kaltaiseni voivat saada töitä koulun ohelle?

Mitä olet itse opiskellut aikaisemmin koulusi ohella, paljonko sait suunnilleen sait liksaa ja millaista työ oli? - Jaksoitko?

Olen jo kokeillut puhelinmyyntiä - ei napannut ja mainostenjakoa - jaan edelleen, mutta palkka:vaiva suhde ei vastaa vaatimuksiani (n. 100e/kk).

Avainsanat: työ töitä tekijät koulu opiskelu tienaus raha ansaitseminen itsenäistyminen hankinta duuni rehkiminen kunnianhimo x

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.11.2009 - 04:21

Mainosten jakamisesta ei tosiaan tienaa yhtään mitään, mutta sillä kokemuksella mä pääsin postiin töihin ja se oli jo vähän mukavampaa ja paremmin palkattua. Sä saattaisit päästä esimerkiksi lajitteluun töihin, jos kaipaat iltatyötä. Nyt haetaan jouluruuhkaa varten lisätyöntekijöitä, joten pistäs hakemus menemään www.posti.fi/tiedotteet/2007...aikat.html

Mä melkein vinkkaisin nyt ottamaan yhteyttä henkilöstönvuokrausfirmoihin. Kerrot kyvyistäsi ja osaamisestasi sekä, että millaisesta työstä olisit kiinnostunut/mitä valmis tekemään. Minä olen tehnyt opiskelujen ohessa aika paljon siivoamista ja koirien hoitamista, siis ihan yliopistossa humanistisessa ollessani, mutta tuon ikäisenä taisin olla apurina paikallismuseossa. Alaikäisen on ikävä kyllä vaikea saada mitään niin vastuullista työpaikkaa, että siitä saisi huiman hyvää palkkaa, kun työkokemusta tai koulutusta ei paljoa taustalla ole. Mutta niiden pientenkin kokemusten avulla pääsee sitten parempiin ja valmistuminen on se kaikkein tärkein asia.

Käsitin aiemmista viesteistäsi, että valvot aika pitkään ja, että olet paljon koneella ja opiskelujesi takia varmaan tiedät koneista yhtä sun toista. Kiinnostaisiko sua moderointi/valvojan työ/ylläpitäjän pesti? En tosin yhtään osaa sanoa, miten niihin hommiin pääsisi, mutta Google on ystävä, joka ei petä.
Tarvittaisiinko koululla assareita tai jotain tyyppejä pitämään tukiopetusta tai harjoituksia nuoremmille opiskelijoille? Tai voisitko sä alkaa tehdä kotisivuja?

Kysyjän kommentti

Kiitoksia paljon vastauksestasi! Siitä oli paljon apua!! :P

Moderointihommia teen jo vapaaehtoisesti kolmellekkin foorumille, eikä tätä voi tehdä rahasta.. Enemmänkin kunniatehtävä. :) Täytyy yritellä postiin apulaiseksi ensi jouluna ja pyrkiä olemaan aktiivisempi. :P Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2009 - 07:38

Illuusiolta paljon hyviä neuvoja sinulle,pidän peukut pystyssä et töitä saisit.Kiitos niistä sähkö sopimus vastauksista sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 09:14

mä jaan mainoksia ja olen uimavalvojana uimahallissa.. mee heselle töihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 10:22

entäs kauppa, Siellä vois olla tarjolla ilta/ vknloppu työtä.

Ite olin puusepänverstaalla lauantaisin sain 28mk/h.
Tosin siitä on jo aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.11.2009 - 10:26

Lastenvahdeista on aina pulaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 11:20

Tule meille siivoamaan 13€ / tunti. Entinen opiskelia siivoajamme muutti paikakunnalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 17:36

Nykynuorista en tiedä... Ite oon ollut marketissa töissä kouluaikana. Tsupparoin milloin mitäkin, vihanneksia, hedelmiä... ja lopulta olin kassallakin.

Opiskelet kauppiksessa ja ymmärsin, että atk-alaa (jostain jäänyt tällainen ajatus...), kuten minäkin joskus aikojen alussa... Nettisivujen päivitykset tai tekeminen olisi varmaan ok juttuja sinulle. Ohjelmistojen päivitykset firmoissa voisi olla sinun juttuja ja atk-tukena toimiminen. Palkasta en osaa sanoa, mutta aktiivisuutta tuohon hommaan tarvitaan. Rinta rottingille ja tarjoa palveluksia paikallisille yrittäjille. Selaa niiden sivuja, käy tyrkyllä. Aktiivisuus palkitaan.

Muista aina se, että olet hemmetin hyvä, juuri koulussa, viimeiset tiedot omaava ja olet erittäin kekseliäs ja osaat personoida firman jutut asiakkaita kiinnostaviksi.

OOH!! Olen tyytyväinen mainospuheeseeni. Tee omastasi yhtä hyvä!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 13:07

Puhelinmyynnin sijaan voisit ajatella vaikka puhelinhaastattelijan työtä. Siinä ei tarvitse myydä. Myös kauppojen jouluapulaiseksi olisit voinut pyrkiä samoin postin ruuhka-apulaiseksi vaikken tiedä ottavatko tänä vuonna kun on yt:t menossa. Lisäksi tulee mieleen inventaariot. Tosin niitä on aika harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 20:22

Ida on oikeassa, lapsenvahdeista ja ammoista on huutava pula. Laita johonkin ilmoitusta, ja ota muutaman tunnin hoito hommia.