Muistaako kukaan ns. lätkytettyjen/ravistettujen kurkkujen ohjetta?

Äitini teki aikoinaan raikasta "kesäherkkua", en muista kummasta kurkusta avomaan vaiko tuorekurkusta?, siinä kurkku kuorittiin, siivutettiin ohuiksi siivuiksi ravisteltiin kahden lautasen välissä (sokeria, tms. seassa?) pehmeäksi? Etikkaa tuli myös,-Muistaako kukaan tarkepaan ohjetta ko. reseptiin???

Lisätty: 27.07.2008 - 20:39

Kumpikaan kahdesta ensimmäisestä alla olevasta vastauksesta ei vastaa mitenkään kysymykseeni! (menee jo melkein näiden asiattomien vastausten piikkiin??!)

Lisätty: 27.07.2008 - 21:35

Tuikku -67, kiitos! Kurkuthan kait ilman nesteitä ensin raviteltiin ja sit nää muut jutskat ja tulihan sinne kait vielä tilliäkin lopuks, ennen kuin tarjottiin?, vaiko, kertoko mummo siitä viel??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.07.2008 - 21:30

HA! MInäkin olen aikoinani syönyt samaa herkkua ja pakko oli mummolle ottaa pikapuhelu. Tosiaan tuorekurkku vedetään oikein ohuiksi siivuiksi ja mummo teki tämän aina legendaarisessa tupperkipossa (wtf? oliks niitä jo silloin???) Kurkut kippoon, perään desin verran vettä, ruokalusikallinen etikkaa ja saman verran sokeria. Nyt on kyllä kokeiltava, että maistuuko ne vielä samalta! :-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2008 - 14:16

päivällä nukutaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2008 - 20:33

Syödään ne hitaasti nautiskellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.07.2008 - 21:43

3 avomaankurkkua t. tuorekurkkua
2 tl sokeria
1 tl suolaa
1-2 rkl etikkaa
tilliä kuivattuna t. tuoretta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2008 - 22:44

Kesäherkkuihin se kuului meilläkin aikanaan. Toinen mummu lisäsi sokeria, toinen ei., etikka tietysti kuuluu asiaan ja siivujen pitää olla tosi ohuita (juustohöylällä). Hienonnettu tuore tilli on ehdottomasti mukana.

Siinähän se, aika samanlaisia näyttävät olleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2008 - 11:59

Teen niitä itse äitini reseptin mukaan.Kuori ja viipaloi kurkut,kaada päälle sokeria,lasi vettä ja etikkaa.Tilliä,jos sulla on.Ravistele ja syö hetken päästä.