Oikea sähkön toimittajan nimi on suomen energiayhtiö oy.

Tämä löytyy myös googlesta.Anteeksi painovirhe paholainen.

Avainsanat: sähkö hinta halpuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

X
Vastattu: 20.11.2009 - 19:17

En tiedä mihin kysymykseen kysymyksesi liittyy, mutta olen myynyt puhelimitse kyseisen energiayhtiön sähköä Final Contact OY :ssa. Tästä on kuitenkin aikaa, mutta perusperjaate oli:

1. Myydä ärsyttävästi asiakkaalle sähköä naurettavin repliikein, tyyliin "Hei! Olemme huomanneet että maksat toivottomia summia sähkölaskustasi ja voimme tarjota teille mahtavaa plääplää pakettia 10% halvemmalla, pannaanko tulemaan?!" .. Puheluita täytyi tehdä pienissä kotteroissa ja pomo oli jatkuvasti hengittämässä niskaan ja kyselemässä paljonko sopimuksia on syntynyt. Meitä opastettiin, jotta nuo naurettavat repliikit täytyy kertoa prikulleen oikein ja jos asiakas sanoo esim. "Ei kiitos" niin täytyi jatkaa toista repliikkiä jne.. kunnes asiakkaalla menee hermot. Ei kovin mieluista hommaa. Työsopimustakaan en ehtinyt allekirjoittamaan, koska en jaksanut duunia 3-päivää kauempaa. :D Palkkaa en saanut näistä päivistä koskaan vaikka tein tunnissa keskimäärin yhden sopimuksen....

2. Muistaakseni idea oli myydä asiakkaalle 10% halvempaa sähköä ja tarjosimme myös jonkinlaista "hintatakuuta" ensimmäiseen puoleenvuoteen jolloin hinta ei missään nimessä laskenut eikä noussut, mutta meille kerrottiin jotta puolenvuoden jälkeen Suomen Energiayhtiö yleensä nostaa hieman sähkön hintaa, mutta sen täytyy ilmoittaa siitä asiakkaalle etukäteen puhelimitse. Positiivista tässä hommassa oli se, että meidän käskettiin ainakin kertoa asiakkaalle jotta kaikki sähkö on tuulivoimalla ja vesivoimalla tehtyä joten niistä ei pääse haitallisia päästöjä ilmakehään (tähänkin oli oma ytimekäs repliikki joka täytyi lukea prikulleen, myöhemmin nämä tietysti muisti ulkoa..). Meidän käskettiin myös valehtelemaan(ei tietenkään "valehtelu" sanalla), että valvoisimme jatkuvasti kilpailijoiden sähkönhintaa jotta voisimme tarjota asiakkaalle edullisimman mahdollisen sähkönhinnan.

Jos minulle soittaisi nämä nuorukaiset niin luultavasti kysyisin soitteletko Final Contact Oy:sta ja haistattaisin v****, koska niin katkera olen tuon firman toiminnasta...... Kaikkea ei myöskään soittajille kerrota, jotta voi olla että tuossa on jokin isompikin jippo taustalla, koska jos jokin energiayhtiö oikeasti voisi tarjota sähköä nuin paljon halvemmalla niin uskoisin jottei sitä millään puhelinmyyjillä myytäisi vaan pistettäisiin vireille kunnon tv kamppaniat....

Äsh, tulipas iso vastaus mutta en suosittele.. :D Koitan etsiä tuon sun ekan kysymyksen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.11.2009 - 19:01

Helsingin Hermannissa toiniva "välistäveto firma"? kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1674
Toimialat:
Sähkön myynti ja välitystoiminta
www.suomenyritysrekisteri.fi...y/4206920/
Yrityksemme on tytäryhtiö Ruotsissa toimivalle Energibolaget i Sverige Ab, joka on yksi ruotsin suurimmista sähköyhtiöistä. Konsernimme on myös pohjoismaiden suurin itsenäinen toimija, ilman tuotantoa tai sähköverkkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 19:22

huippuedullisilla tarjouksilla yleensä on ylipitkä varjo, vaikkuttais vähän siltä tässäkin tapauksessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 21:55

Päätös Suomen Energiayhtiö Oy:n toiminnasta sähkönmyyjän vaihtamisen yhteydessä (18.11.2008)

Energiamarkkinaviraston on 18.11.2008 antanut päätöksen Suomen Energiayhtiö Oy:n toiminnasta sähkönmyyjän vaihtamisen yhteydessä. Asia on tullut vireille Energiamarkkinavirastossa Mäntsälän Sähkö Oy:n tekemän toimenpidepyynnön johdosta.

Ratkaisunaan Energiamarkkinavirasto katsoo, että Suomen Energiayhtiö Oy menetellyt sähkömarkkinalain 16c §:n 3 momentin vastaisesti hoitaessaan taseselvitykseen liittyviä tehtäviä sähkökaupan kilpailua ilmeisesti rajoittaviin ehtoihin rinnastettavia yleisiä toimintatapoja soveltaen.

Suomen Energiayhtiö on vastineessaan ilmoittanut korjanneensa virheen ja hyväksyneensä jälkikäteen myyjänvaihdon 1.4.2008 alkaen. Energiamarkkinavirasto katsoo Suomen Energiayhtiö Oy:n korjaavat toimenpiteet riittäviksi ja ettei toimenpidepyyntö anna tällä hetkellä aihetta enempiin toimenpiteisiin.

Energiamarkkinavirasto jättää toimivaltaansa kuulumattomana tutkimatta toimenpidepyynnön siltä osin kuin kysymys Suomen Energiayhtiö Oy:n asiakaspalvelun laadusta.