Elämme piakkoin sitä glögi-aikaa. Mielestäsi maistuvin ja paras glögi on..ja miksi pidät siitä? Vai teetkö kenties itse?

Yksi pullo on jo kaapissa, en kerro mikä, mutta eipä ole avattu. "Ennen vanhaan" silloin kun Suomessa oli vielä kunnon pakkaskelit kuuma glögi oli ihanaa pitkän lenkin jälkeen tai työpäivän päälle, kun oikein oli kylmettynyt. Aah ja nam, mutta missä on pakkaset?

Avainsanat: kuuma juoma lämmin olo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.11.2009 - 23:19

Pirtua ja jotain punaista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.11.2009 - 17:36

kossua lasillinen ja rusina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 17:45

Minä en pidä glögistä laisinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 17:48

Pidän oikein mausteisesta glögistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 18:45

Glökistä en pidä olenkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 19:01

Jep. jokaisella makunsa, minä en glögittele laisinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 19:33

Kyllä Marli tekee mielestäni hyvän glögi valmiateen, rusinoita ja manteleita sekaan ja lämmitys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 20:08

perinnetuotteisiin kyllästyneenä kehittelin tälle vuodelle ihan ikioman, saas nähdä olenko ainoa joka osaa sitä arvostaa ... (respti linkissä)

valperi-ontheroad.blogspot.c...glogi.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.11.2009 - 20:41

Ennen joulua käy mikä vaan kaupasta käteen jää. Varsinaisen jouluglögin sitten aattona teen hehkuviinistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.11.2009 - 23:05

En pidä, en tee enkä juo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 05:03

Mä en ole ikinä oikein ymmärtänyt tuota glögin liittämistä nimen omaan jouluun. Meillä juodaan sitä niin kauan kuin sitä kaupasta saa. Olen tämän kotoa oppinut ja sitä harrastetaan sitten meilläkin. Glögi on mukava lämmike lenkiltä tullessa ja siinä on talven tuoksu. Suosikki on Arla Ingmanin glögi, joka on mehuhyllyssä (kylmähylly). Nykisen tölkin parasta ennen -päivämärä näyttäisi olevan helmikuussa :D

Glögeissä on isoja eroja enkä minäkään kaikista pidä. Mitä halvempi, sen pahempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 10:29

Juon vain jos joku tarjoo. Kotioloissa terästän sitä hiukan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 08:45

En pidä mistään glögistä.
Tänä iltana kokouksessa on italialainen buffet ja glögi.... jätän glögin maistamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 02:14

Huono resepti on se jossa "kossu" keitetään ja poistetaan alkoholi, ihan sama kun keittäisi vettä ja lisäisi siihen pari mantelia. Meidän kokouksessa on ollut usein loistava punaviinipohjainen glöki ja kyllä, olen maistanut sitä useamman kerran ja todennut hyväksi.