Nyt jos osaat VASTAA ? Pyydän T.Lettupino

Emäntä osti ihottumaan Bepanthen voidetta
Sairaanhoitajan suosittelemana Ihon paikallishoitoon. Nyt avasimme paketin ja luimme voiteen haittavaikutukset ovat ihottuma. Ps. Emäntä sai paikan leikkaukseen. Joka tehdään ensi maanantaina. Hoitotakuu 6kk olisi täyttynyt 1 viikon päästä. Minun entinen vaimoni on Läänin hallituksessa päättävässä asemassa ja lapsuuden kaverini on kaupungin hallituksen puheenjohtaja Veijo Pesonen. Minkä minä puhelussani K-S Keskussairaalaan annoin ymmärtää, muija pääsi leikkaukseen 3pv puheluni jälkeen. Oikein puhelimitse otettiin yhteyttä K-S Keskussairaalasta milloin emännälle vain leikkaus sopisi Kyllä elämä on niin HANURISTA

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.11.2009 - 17:31

Tuonkaltainen menettely on mielestäni ihan ok. Jos olet hädässä niin huudat apua.
On pelkästään hyvä asia että olet käyttänyt suhteitasi asian hoitamiseen. Tuonkaltisia suhteita ei kaikilla ole käytettävissään ja sitä kai kysymyksessäsi tarkititkin? Mikähän siinä sit on kun on ikänsä veroja maksanut ja hoitanut velvoitteensa niin hoitoa tarjotaan just vasta loppumetreillä? Olen samaa mieltä kanssasi: hanurista tää homma on.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.11.2009 - 17:05

Mikä se kysymys on? Tuolla töissä on monella käytössä Bepanthen-voide ja se on hyvä useampaankin vaivaan. Suhteilla pääsee moneen paikkaan ja tapauksessasi se on varmaankin hyvä asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 17:14

En ihan ymmärtänyt kysymyksen pointtia mutta Mariaanan kanssa olen samaa mieltä että Bepanthen on hyvä voide moneen vaivaan ja paikkaan. Mutta voihan se varmaan jollekin tehdä sen ihottuman, jos ei jostain syystä olekaan käyttäjän iholle sopiva tuote.
Ja jos suhteita vaan johonkin päin on, niin niitähän kannattaa silloin käyttää hyväkseen, kuten Lettupinokin teit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 17:22

Kaipa voiteesta kuin voiteesta voi saada ihottuman?
Jos oikein muistan, niin lääkeaineiden tms. käyttöohjeissa listataan kaikki mahdolliset vaikutukset mitä testausaikana on ilmennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 17:23

Bepanthen on mielestäni pienten haavojen voide, en ole kuullut että sitä käytettäisiin ihottumaan, mutta tämä on vain minun näkemys.
Itse käyttäisin aloe kellyä, koska se on niin monipuolinen ja ei allergisoiva.

Hoitoon on nykyisin vaikea päästä, meilläpäin leikkauslähetteitä ei edes kirjoiteta, koska kunta säästää näin paljon rahaa. Suuttuminenkaan tk-ssa ei auta, mieheni olkapäässä on nivelrikko, vaivannut jo pari vuotta ja lähetettä ei tipu, vaikka hän olisi työkykyinen leikkauksen jälkeen. Eläkkeelle hän ei pääse vielä viiteentoista vuoteen. Ukko on kipeä olkapäästä koko ajan eikä saa kivulta edes nukuttua ja on siksi aina pahalla tuulella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 19:25

www.pedersorenapteekki.fi/ep...cts/509497

Bepanthen on hyvä perusvoide esim.palovammoihin tms.
Erittäin harvoissa tapauksissa on havaittu allergisia iho-oireita,Ota yhteyttä lääkäriin siinä tapauksessa.

Tottakai suhteita pitää käyttää kenellä niitä on;hyvät sun vaimolle!Hanurista mikä hanurista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.11.2009 - 20:39

Hieman menin ulalle. Jonkinlaisen kertomuksen laitoit, muttta en ymmärtänyt mihin tuohon olisi pitänyt vastata. Siihen hanuriinko - no en osaa vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 20:42

Tuubiin tai purkkiin täytyy laittaa se allergia kirjoitus vaikka testeissä 1/10000 vaan saisi reaktion.Eikö jenkeissäkin ole ihan mahdottomia varoituksia tuotteista esim."kissaa ei saa kuivattaa"mikrossa.Sen luulisi jokaisen tajuavan mutta suuressa maailmassa kaikki on mahdollista!Terveydenhuolto on per...hanurista joo Suomessakin jo.Ja miten noilla tulevilla sukupolvilla..?HUH! Sairasta veljeäni yritin auttaa kun hoitokoti laiminlöi.Siten sain"suhteilla"asiaa hoidettua,että otin turun pahamaineisimpaan kunnallisvaltuutettu O.M:hän yhteyttä ja tehtiin yhdessä asiasta julkinen.Kyllä alkoi tapahtumaan....Voimia Sinulle ja emännällesi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.11.2009 - 23:04

Olen käyttänyt Bepanthenia ja olen välttynyt allergiaoireilta
Ja mitenkäs nyt elämä niin hanurista on, kun leikkaus järjestyi. Eikös se ole hyvä asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 05:31

Bepanthenia olen käyttänyt pienen ikäni haavoihin ja hiertymiin. Mikä tahansa voi aiheuttaa mitä tahansa ja haittavaikutukset pitää aina mainita käyttöohjeessa. Se ei tarkoita, että niitä tulisi. Tarina ei kerro, että oliko sairaanhoitaja joku ystävä, jolle kerrottiin ihottumasta vai oliko hänelle varattu aika ja näytetty iho-oireita. Luottaisin kuitenkin sairaanhoitajan ammattitaitoon, jos hän on kyseistä voidetta suositellut juuri tähän. Siellä ohjeessa lukee, että haitavaikutusten ilmetessä pitää ottaa yhteyttä lääkäriin.

En tiedä taustoja tähän leikkaus-asiaan, mutta pakko kommentoida, että
"Korruptio, (lat. pahaan vietteleminen), on saadun valta-aseman väärinkäyttöä henkilökohtaisen edun tavoitteluun." Tuollainen suhteilla keplottelu ja nimien mainitseminen (käytännössä sä siis uhkailit ryhtyväsi toimenpiteisiin ellei jotain tapahdu?) ei ole musta ihan ok toimintaa.
Mä olen itse pankinjohtajan tytär ja hän on mukana ties missä kokouksissa ja päätöksissä niin kaupungin asioissa kuin vapaa-ajan toimissa. Minä muutin pois paikkakunnalta ihan siksi, että mä koin, että mua kohdeltiin eri lailla mun nimeni vuoksi. Olisiko ollut ok pyytää häntä hoitamaan mulle työpaikka, joku kiva vapaa-ajan asunto, pari vapaalippua tai vaikkapa autolaina puhumattakaan etuilusta jonossa sairaanhoitoon? Ei mun etiikalla.

Hoitotakuun periaatteet selitetään tuolla fi.wikipedia.org/wiki/Hoitotakuu Ellet ole huomannut, nyt on sikainfuenssaepidemia ja kaikki kiireettömät tapaukset on siksi siirretty myöhempään ajankohtaan, jotta hoitoa nyt tarvitseville on paikkoja.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Korruptio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 09:19

jos siin bebanteenis on jokin sellainen osa joka saattaa aiheuttaa allergeeni, mut yleinen ja hyvin siedetty salva se on ja käytetään moneen hoitoon... olipas hyvä , et sait vaimon leikkaukseen edes uhkailuilla , pää asia , et vaimo saa kipuihin apua .... onnea hänelle leikkaukseen ja toivottavasti kaik menee hyvin.. :)