miten selviä kännistä?

haluan selvitä mahdollisiman nopeasti koska pitäisi lähteä ajamaan autoa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.07.2008 - 18:01

jos otat et aja, jos ajat et ota.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.07.2008 - 17:56

Mitään konstia ei tietääkseni ole alkoholin poistumiseen elimistöstä vaa se palaa sen minkä palaa, Veren alkoholipitoisuuden nostamiseksi yli rattijuopumuksen promillerajan (0,5 promillea) tarvitaan keskimäärin kolme alkoholiannosta. Alkoholiannos (esim. pullo keskiolutta, lasillinen (12 cl) viiniä tai annos 4 cl väkeviä) sisältää 12 - 14 grammaa alkoholia. Yhden alkoholiannoksen palaminen verestä kestää noin kaksi tuntia. Alkoholin poistuttuakin kuljettajan on oltava varovainen, sillä krapula alentaa monin tavoin ajokykyä.
Alkohollinpalamiskaavio löytyy linkistä: www.liikenneturva.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2008 - 18:21

edellisen asiallisen vastauksen lisäksi voisi antaa sellaisen yleisohjeen että
-älä ota lisää,
-nuku ensin yön yli
-tarkastele sitten ajokuntoasi uudellee

Jos on pakko päästä jonnekin aikaisemmin, unohda se autolla ajo ja keksi joku muu konsti liikkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2008 - 20:25

...Tai sitten ajat humalassa...

Juo vettä/mehua, syö paljon ja lepää vähän ja kuuntele kehoasi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2008 - 21:27

Alkoholi poistuu ruumiista palamalla. Maksa polttaa sitä tasaisella nopeudella. Maksassa tapahtuva palaminen on alkoholin pääasiallinen poistumistie, eikä sitä juuri voi nopeuttaa. Palamisnopeus riippuu lähinnä ruumiin koosta, koska maksan koko on suhteessa ruumiin kokoon. Tunnissa poistuu noin gramma alkoholia jokaista ruumiinpainon kymmentä kiloa kohti. Promilleissa ilmoitettuna tämä tarkoittaa, että verestä häviää tunnissa vain 0,12-0,16 promillea. Normaalirakenteisella 70-kiloisella henkilöllä alkoholia palaa tunnissa 7 g ja 60 kg painavalla vain 6 g.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2008 - 20:38

Lepo ja riittävästi raikasta vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2008 - 12:15

Nuku humala pois,äläkä enää juo niin paljon.