Onko sinulla kokemuksia solariumista,kerro millaisia?

Avainsanat: solarium rusketus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 21:43

siellä on hyvä ottaa pikku nokoset lämpösessä :P mun pisarat näkyy hyvin sen jälkeen jonkun tunnin ajan vain tosiaan..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 21:44

En ole pariin kymmeneen vuoteen ollut,silloin oli vielä sallittua ja suosittua.Aika ihana siinä lämmössä oli loikoilla ja kuunnella suloista italialaista musiikkia ja uneksia takana olleesta Sisilian matkasta ja rusketuskauneus säilyi pitkään.Nykyään lähes kammottais olla suljettuna siinä "arkussa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 22:06

Kerran jouduin kun tytöt pakotti, ja toisen kerran kun ne teki sen taas. Ei silti tullut solariumhullua.
Nykyisin taitaa niilläkin olla jo joitakin käyttörajoituksia kun se kuulema edistää sitä melanooman syntyä.
Australiassa joutuvat käyttämään suojavoiteita vaatteidenkin alla. Esim farkkujen suojakerroin on vain noin seitsemän ja kun kokonaissuoja pitäs olla jotain parinkymmenen paremmalla puolen. Kyllä siellä nyt paistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 22:37

Tykkään lämmöstä, mut en solariumin. Yritän saada talouden siihen kuntoon, että voi käydä etelässä ja sitten vahvistaa väriä itseruskettavalla jos on ylipäätään tarvis.Jotenkin pidän liian kovana solariumin valoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 22:50

ainoat kokemukseni solariumista rajoituu siihen kun erään työkaverin vaimo hommasi hoitolaansa sellaisen ja käytiin vähän jelppimässä asennuksen kanssa

oli luvassa ilmaisia käyntikertoja, en heti innostunut käymään, ja nyt sekin putiikki sitten on mennyt jo konkurssiin, eli luultavasti en tule koskaan niitä kokemuksia hankkimaankaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 00:48

Ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 02:34

Sain lahjakortin erääseen hoitolaan, jossa ei ollut mulle oikeastaan muuta sopivaa, kuin solarium. Kävin siellä pötköttämässä yhteensä viidesti sen talven aikana ja sainhan mä jonkinlaiset rusketusraidat aikaiseksi (en rusketu tai pala kovin helposti). Oletusaika taisi niissä laitteissa olla parikymmentä minuuttia ja kyllä oli tuskaa maata paikoillaan hikisessä boksissa odottaen, että se sammuu ja pääsee pois.

Työntekijät kyllä opastaa käytössä sun muussa. On tärkeää putsata laite ennen käyttöä ja käytön jälkeen, ettei tartte jakaa hikeä kaikkien kanssa ja tuolla piti myös laittaa uimalasien tapaiset suojat silmäluomien päälle. Hoitolassa piti käydä vaihtamassa vaatteet pukuhuoneissa ja kävellä käytävää huoneisiin, joissa solariumit olivat eli jonkun pyyhkeen tapaisen voisi käynneille ottaa mukaan.

Isäni kävi solariumissa paljon, kun minä olin pieni ja nuori ja hän rakastaa auringon ottamista noin muutenkin. Hänellä on todella paljon luomia ja joitain on myös leikatty pois, joten pidemmän ajan kuluessa niitä haittavaikutuksia kyllä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 07:00

Tuo auringon solarium on riittänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 08:35

Nuorena tyttönä tuli käytyä ja hyvinhän siellä iho ruskettui. Aika pitkäveteistä touhua se oli silti siellä kaapissa maata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 08:49

Meillä on kotona solarium mutta aika harvoin tulee käytettyä nykyään. Taas oli lehdissä juttua niiden syöpää aiheuttavasta ominaisuudesta, en tiedä liityykö käyttöön eli jos käyttää kovin usein ja pysyttää itsensä tosi "mustana" koko ajan. Joku firma lopettaa solariumin käytön, niin uutisoi lehti.
Solariumin avulla saa luonnollisesti saatua rusketusta mukavasti pidennettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 09:30

Olen kokeillut, en kauheasti siitä pidä.
Nyt ei ole tarvetta eikä kiinnostusta asialle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 11:21

luomuun olen luottanut ja sillä toimeen tullut näissä rusketusasioissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 15:28

Olen kerran nuorempana kokeillut.Riitti minulle.