Skeidajuttuja-onko jäniksen ja citykanin pipanat erikokoisia?Kävin palstalla ja lähes pipanoiden peitossa paikat!Kilotolkulla sain

maa-artisokkaa(loistavaa soppaa tiedossa) ja lanttuja,osan jemmasin sinne,painoi liikaa.
Inspiroi hieno kostea,aurinkoinen sää :-)

Lisätty: 19.11.2009 - 19:35

Kiitoksia Napsut!Tehtyäni lausuntojen mukaisen paska-analyysin,tuloksena sain sen olevan rusakko/metsäjäniksen tummanruskeata tavaraa.Anteeksi,etten juurtajaksain kertonut kaikkea,mutta mun palstalla kävin,josta nämä vihannekset olivat ja tämä palsta oli jäniksen paskan peitossa(kirjaimellisesti)
Ressukat olivat kalvaneet ruusukaalin varren ja kaiken mitä oli jäänyt jäljelle.Muuten paskaan palatakseni,olipa siellä aito koirankasa(ne tunnen).Tässä vielä öööö:lle wikin sanomaa:
uloste
1.(fysiologia) peräaukosta poistuvaa ruoansulatuksen jätettä ja kuona-aineita

Avainsanat: asiantuntijalausuntoa kaivataan jäniksen tai kanin pipanoita

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 16:10

en ole mikään paska-asiantuntija, ja havaintojakin on lähinnä rusakakoista ja CK:sta, käsitykseni mukaan papanakokoon vaikuttaa jonkin verran sekin millaisilla eväillä on elelty, mutta noin enimmäkseen pitänee paikkansa väite että kanin jätökset on vähän herraskaisempia, vähän niinkuin Gourmet annoksia

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.11.2009 - 15:54

No miltäs näytti, olivatko pipanat erikokoisia. Katsoithan tarkkaan ettei tule keittoosi sattumia... =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 16:56

Metsäjänis:
Uloste
melkein pyöreä papana 1,5-2 cm. Rusakolla väri kellanruskea, metsäjäniksellä mustempi.
Metsäjänis ei ulosta makuupaikolleen kuten rusakko.
syö uudestaan osan papanoistaan, vihertävät.

Kani:
Päivän lämpimällä aterialla puputetaan tuoreita papanoita. Niin kanit ottavat ravinnostaan kaiken irti. Ensimmäisen sulatuskerran jälkeen papanapelleteiksi työstetyissä kasviksissa on vielä jäljellä vitamiineja, joita ensimmäinen kani ei saanut ruuastaan irrotettua. Siispä toinen kani popsii papanat ja kierrättää tavaran. Toiseen kertaan syöty sen sijaan on pelkkää jätettä, siihen kanitkaan eivät koske.

Kanin papanat ovat selkeästi pienempiä kuin metsäjäniksen. Noin senttisiä näin ulkomuistista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 17:50

tarkoitatko paskaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 18:14

juttuhan jo selvisikin, mutta öölle tiedoksi kun kyseli

pipana/papana

säännöllisen muotoinen, yleensä pyöreä tai soikea pala ulostetta (tyypillisesti kasvissyöjäeläimellä kuten jänis, hirvi, poro)
Haettu osoitteesta fi.wiktionary.org/wiki/papana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 19:25

Mulle vähäjärkiselle jäi vähän epäselväksi tuo kysymys. Mitä siinä oikein kysytään?
Joku paikka oli täynnänsä jäniksen-/kaninpaskaa ja siellä rehotti suuri määrä vihanneksia ja juureksia?
On toki hyvä että otit luomuravinnon talteen ja hyödynnät sitä.
Lopetin jäniksenmetsästyksen kuusi vuotta sitten kun viimeisin saaliseläin oli täynnä valkoisia kiemurtelevia matoja. Sen jälkeen en ole pitkäkorviin koskenut ja aseetkin on ollu naftaliinissa.
Onneksi niitä ei täälläpäin ole riesaksi asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 00:48

Helppo ja yksinkertainen kysymys mutta näköjään taas samalle vastaajalle liian paha.
Kai ihmisilläkin voi joskus tulla kuraa, pökäleitä tai sontaa? Ei se kellään ole aina samassa muodossa.