Mitäs tuumitte mitkä on Alkon...

...aukioloajat kun nyt kaikki kaupat saavat olla koko viikon auki.

Lisätty: 19.11.2009 - 15:06

ps. Muualla maailmalla on alkoholipitoisia myyviä liikkeitä auki 7 päivää
viikossa jopa koko yön on saatavilla janoisille juomaa.

Lisätty: 19.11.2009 - 15:44

Minä tedän sen että Alkolle on määrätty vuosittaiset tavoitteet ihan kuin
muillekin yrityksille. Elikkä valtiolle pitää saada lisää euroja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 14:40

Ei ole kiveenhkattuja eikä laissa määriteltyjä nuo Alkonkaan aukioloajat, eli ovat vuosien mittaan paljonkin muuttuneet ja voivat vastaisuudessakin muuttua, mutta samaan tahtiin muiden kauppojen kanssa ei välttämättä mennä. Tällä hetkellä noudatetaan seuraavaa:

Aukioloajat

Alkot ovat auki normaalisti
ma–to klo 9–18 tai 9–20
pe klo 9–20
la klo 9–16 tai 9–18

Poikkeukset

Muutama myymälä avaa ovensa klo 10 ja osa Lapin myymälöistä vaihtaa aukioloaikoja sesongin mukaan.

Kustavin ja Dragsfjärdin Alkot sekä Wanhan kauppahallin Alko Helsingissä ovat poikkeavasti auki läpi vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 14:17

ei ole tässä maassa alkoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 14:18

Alkolla on tietääkseni aukioloajat jotka eivät muutu. Eli sunnuntaiaukiolosta on turha edes unta nähdä, eivätkä aukiolojat jousta nykyisestä mihinkään suuntaan.
Eli nykyiset ajat on ja pysyy.... lakimuutos ei Alkoa koske.

Lisätty: 20.11.2009 - 09:16

Alkoholin myyntiä säätelee rillinen alkoholilainsäädäntö joten se ei nyt tässä yhteydessä ainakaan muutu. Minään päivänä ei Alko saa olla auki kuin klo 20.00 asti illalla. Sen ymmärtää kun ajattelee suomalaisten hääräämistä viinan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 14:37

Samat kuin ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 14:58

Tuskinpa Alkot sunnuntaina auki ovat jatkossakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 15:08

En usko Alkon menevän siiheh..että on sunnuntaisin auki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 15:16

Miumau,se on muualla,meillä on näin;
mutta mun mielestä ovat Alkon säännöt yhteydessä alkoholin myynti-ja tarjoilulakien kanssa,mutta äkkiäkös toi kauaa kestää,kun lakia muutetaan(siinä tapauksessa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 15:17

Ja miksi Alkon pitäisi olla sunnuntaina auki?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 15:21

eiköhän jokainen janoinen ehdi ostaa butellins ihan näilläkin aukiolo aikoina ... ei minun mielestäni tarvitse lisätä niiden aukiolo aikoja , tai jos minulta kysyttäs , niin minul riitäs vaix ne ois auki 1x viikos ...mut toki on niitäkin jotka vois kaivat noita sunnuntai ja yö aikoja .. jos laki sallis ... mut sit kyl poliiseilla varmaankin riitäis hommiakin tuplasti enenmän, jot voisivat vaikka vähentää niitä aukiolo aikoja , jos se auttais rikollisuuteen ... en tierä...no olipas sekavaa sanomaa... ottakaapas ny tostakin sit selkoo ... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2009 - 15:52

En usko sen monopolin muuttavan aukioloaikojaan miksikään. Myyntiähän se kasvattaisi, mutta pitää jonkun sentään olla viinapoliisina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.11.2009 - 15:56

Samat kuin ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 16:46

Ei ole sunnuntaiaukiolo vaikuttanut ennenkään.
Jos ei nykyisillä aukioloajoilla ehdi kauppaan, niin henkilöllä on vakava ongelma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 18:22

Alkoholiliikkeiden sunnuntai/yö aukioloa harrastetaan joissain maissa mm. Kanada/BC sillä perusteella että näin vähennetään salakauppaa ja korvikkeiden käytön haittoja.

Suomen pitkät perinteet myynin rajoittamisessa ja kontrolloinnissa varmaan ovat vielä pitkään esteenä sellaisille liberaaleille ja hulvattomille ajatuksille että laillista viinaa saisi kaupasta koska vaan (oliskohan tuohon edes todellista tarvetta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 19:02

Eikös ne alkolaiset ole pyrkimässä PAM:oon? Jos niin käy niin tuskimpa "palveluhenkilökunnalla" on sit mitään sitäkään vastaan jos ollaan auki vaikka yöllä. Vekkuli kysymys sinänsä. EU taitaa painostaa myös vähän siihen suuntaa noissa kilpailunrajoituspykälissään. Tulee ehkä vielä sillekin puotille kilpailijoita myös tänne "susirajan" pohjoispuolelle. Joskus viinakortti oli vähän samansuuruinen juttu kuin nykyään on ajokortti. Katsellaan tilannetta pari vuotta ja ollaan sen jälkeen viisaampia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 19:16

Eihän suomessa saa myydä viinaa sunnuntaisin.Paitsi onhan niitä päivystäviä puistoputiikkeja mitkä ovat avoinna aina.Pullo on vain hintavampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 20:39

Yhden puhelinsoiton päässä se viinalasti aina on ollut ja tulee kotiinkannettuna.Ei tosin itsellä ole ollut tarvetta kun ei ole loppumaan päässyt mutta trokareita riittää niin kauan kun on asiakkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 21:17

Jatkuva aukiolo voisi vähentää trokausta ja velkavankeutta trokareille.
Lisäksi se poistaisi tarpeen ostaa turhia krapula-/varmuusvarastoja, jotka sitten kuitenkin usein juodaan samaan putkeen ja sitten sekoillaan. Kyllä Alkon myyjät ovat jo vuosien mittaan joutuneet joustamaan erikoiseduistaan aika paljon. Mitä seuraavaksi ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 00:52

Sopivasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.11.2009 - 02:22

tuskin vaihtuu alkon aukioloajat mihinkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 00:43

Uskoisin että jatkossa suurien kauppakeskuksien yhteydessä voivat olla auki myös sunnuntaisin, sillä onhan se naurettavaa että naapurista saa kaljaa mutta alkosta ei. Ei milläänlailla vaikuta alkoholin käyttöön väestössä kun sitä birraa kuitenkin saa vaikka kioskista sunnuntaisin.