Mitä mieltä olette Raamattua lukevasta ihmisestä,

...entäpä jos hän sen jälkeen lukeekin jotain Mafian kirjaa,
kumpi on parempaa lukemista?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 15:08

MIksi pitäisi olla jotain mieltä ihmisistä sen perusteella mitä he lukevat?
En tiedä mikä on mafian kirja, joten on vaikea ottaa kantaa siihen.

Raamattu on ylivoimaisesti laajalevikkeisin kirja kappalemäärältään ja käännettyjen kielien määrällä mitattuna. Kaipa sekin jotain kertoo.
Raamattu kuuluu niiden asioiden joukkoon, josta ihmisillä on voimakkaita mielipiteitä, vaikka ei ole asiaan tutustunut. Vaikea on mun ottaa kantaa esim. poronhoitoon, kun en siitä tiedä mitään.

Lisätty: 19.11.2009 - 15:14

- "Sieppari ruispellossa on kyllä aivan surkea kirja, jossa ei ole mitään loogisuutta."
- "Oletko lukenut sen?"
- "En, mutta kaverini on kuullut siitä ja sanoi, että se haisee."

Lisätty: 19.11.2009 - 22:02

Vähäviisas sanoi hyvin, että ei niiden lukemien sinänsä tee uskovaista tai mafiosotakaan.
Eräs kuuluisa Raamatun lukija oli Sir Isaac Newton, Hän ei ainakaan ollut mikään sekopää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 14:13

Hyvä, että ihmiset edes lukevat jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 14:15

mafian kirja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 14:57

Molemmissa on puolensa. Ehkäpä ne vain tasapainottavat toisiaan eli molempi parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 15:18

Vois kai sanoa,lukee kuin Piru Raamattua.Eipä Kummisedässäkään mitään vikaa ole,siitä vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.11.2009 - 15:48

päästä sekaisin ja henkisesti muutenkin epävakaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.11.2009 - 15:53

Ei tuo liene ihmistä kummempi, lukee Raamattua tai jotain mafiaa. Ei minun mielestäni ihmisiä voi lukutottumusten perusteella arvostella kuten eräs näkyy tekevän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 16:05

Jeesus kumosi kirjanoppineiden ja rahanvaihtajien pöydät synagoosta ja tuli ristiinnaulituksi. Joten parempi kun ei lue kumpiakaan kirjoja.
Naureksii vain nykyajan fariseuksille ja buplikaaneille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 16:16

Jokainen tulkoon uskossaan autuaaksi,ja lukekoot mikä miellyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 16:42

Raamattua lukeva on useimmiten ateisti.
He siitä suurimman numeron tekevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 17:42

pääasia että lukee, mitä monipuolisemmin sitä parempi,

nykyään vaan tuntuu että lukutaito on monella ihan hukkaanheitettyä pääomaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 18:27

en nyt oikein ymmärrä miten näet tarpeelliseksi verrata raamatun ja mafian juttuja

niiden molempien lukeminen sinänsä on varmaan ihan hyvästä eikä välttämättä tee lukijasta sen kummemmin uskovaista kuin mafioosoakaan

- toivottavasti siihen lukulistaan mahtuu paljon muutakin -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 18:47

No jos tolla tavalla haluaa vaakaa keinutella niin siitä vaan antaa mennä. Jokainen lukekoon sitä mikä miellyttää ja mistä yleensä on kiinnostunut. Oma suosikkini on kotimainen proosa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 19:20

Hän on varmaan kiinnostunut sanasta,kun raamattua lukee.En näe siinä mitään outoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 20:44

Jos hän haluaa opetella sen ulkoa kannesta kanteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 20:49

-75 tuli raamattu luettua kahteen kertaan....laivastoaseman putkassa kun ei muuta ollut.Sain puntisreissusta 10vrk ja niistä kirjoittamattomista sivuista tuli tehtyä sätkäpaperia mutta se varmaan on jo anteeksi annettu....On kirjahyllyssä nytkin raamattu ja joskus olen selaillut ja lukenut sananlaskuja.Ei siinä nyt mitään omituista ole ja Aku Ankkakin on mukavaa lukemista kun käsiin osuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 00:53

Loistavia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 01:51

Ei siinä mitään vikaa ole,jos tykkää lukea,itse ainakin luen aina välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 09:45

Raamattua en ole paljoa lukenut, vielä vähemmän mafian kirjaa. Raamatusta olen yrittänyt jotain ammentaa, mutta ei kai se kirjan vika ole, jos lukija ei aina ymmärrä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 10:15

Pitää olla kärsivällisyyttä jos sen kahlaa läpi.
paasaamaan siitä ei tartte. menen kirkkoon jos haluan kuulla - sehän on ammattilainen joka siellä siitä puhuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 13:52

Lukeminen on hyvä asia eikä Raamattu ole kielletty kirja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 00:38

Raamatussa on paljon tänä päivänä hyväksyttyjä asioita mutta sellainen on kuitenkin tuossa vieressä. Tyttären iltalukemisena on silti mieluummin muumipeikon seikkailut.