yritän ladata tietokoneella pelejä,(isomummi 61v) onko turvallista antaa tietoja pannkiyhteyksistä???UNINSTALL mitä meinaa

Terveisin [email protected]

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 14:01

Älä anna pankkiyhteystietoja mihinkään tuntemattomaan / tarpeettomaan / epävarmaan paikkaan.
Kyllä ilmaisia pelejä on ihan tarpeeksi.
UNINSTALL tarkoittaa "poista asennus" esim. asennettu ohjelma tai peli.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.11.2009 - 15:50

Ei missään nimessä minkäänlaisia tilitietoja eikä salasanoja. Mikähän ohjelma se yleensä on kun sellaisia kysyy? Huijareita on paljon asialla netissäkin. Ole varovainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 16:02

Òlethan tosi varovainen netin kanssa,olethan omalla koneella?(ettei jää yleisellä koneellä mikään ikkuna auki ja kirjautumatta ulos)Ei todellakaan mitään "pankkiyhteyksiä" tms.kenenkään tietoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 17:06

Mikään instanssi ei todellakaan ikinä kysy pankkiyhteystietoja netissä.
Jos tuo "uninstall" tulee samalle sivulle, missä niitä pankkitietoja kysellään, niin sitäkään ei kannata klikata, vaan sulkea selain ja ajaa virustarkistus koko koneelle.
Huijareita on nimenomaan netissä.
Vähänkään epäilyttävän tuntuiset sivut kannattaa jättää selaamatta. Mitään "suurvoittoa" ei saa mistään, vaikka olisit "miljardis" kävijä.
Pelit kannattaa latauttaa sellaisella, joka tietää mitä tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 18:32

edelliset varoitukset ihan paikallaan, lisäisin vielä yhden riskin joka on näköjään pulpahtanut taas käyttöön :

ÄLÄ anna KÄNNYKKÄNUMEROASI nettikyselyihin tai ainakin hyvin harkiten ja vain silloin kun tunnet kenelle ja mihin tarkoitukseen sen annat, hyvin helposti alkaa maksullisia tekstiviestejä 'palveluita' joita et ehkä heti huomaa katkaista (STOP lähettäjän numeroon)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 18:36

Älä koskaan anna henkilökohtaisia tietojasi verkossa muualle kuin omaan verkkopankkiisi. Ja sekin yhteys niin että se on suojattu (https) sekä niin ettei se ole bluetooth-käytössä. Bluetooth-signaali voidaan oikeilla laitteilla ja suotuisissa olosuhteissa "siepata" jopa kilometrin päästä. Näistäkin identiteettivarkauksista uutisoidaan jatkuvasti ja silti ihmiset ei vaan tajua tai halua ymmärtää.
Tuo unistall on just niin kun putte_46 kerto. Se on ohjelma jolla voit poistaa asennetun ohjelman asennuksen kaikkine piilo- ym. -tiedostoineen joita et edes normaalisti voi nähdä. Jos poistat delaamalla, niin nämä piilotiedostot ja väliaikaistiedostot jäävät koneellesi aivan suotta viemään tilaa.